Ik heb, denk ik, nog wel een leuk idee. Echt iets voor meiden…
Neem je naaimachine en wat (oude) lappen mee en ga rokjes met die meiden naaien. Heupwijdte opmeten (iets ruimer nemen), lengte bepalen, omslag in de taille naaien, elestiek erdoor, zoom erin en voila, klaar… (en errug leuk).
Stofjes kun je op de (lapjes)markt kopen, aanbiedingen in stoffenwinkels of misschien hebben tantes, moeders, oma's nog wel een lapje liggen.
Een patroontje voor een hesje is vast ook wel ergens te vinden…. gelijk een bijpassend hesje erbij maken. Je kunt dan de schouder en zijnaden naaien en afwerken met lock of zigzag en dan de rest met festonsteek (zoals je nu veel ziet) met grove wol omnaaien. Ook errug leuk…..
Hier kun je weer verder mee want je kunt er knopen, kralen, applicaties op naaien, met ander garen (b.v. wit op spijker/donderblauw) doorstikken, bleken (spijkerstof zoals je nu ook veel ziet), kleuren…
Als ik het dan over het kleuren heb, weer een ander idee, batiken. Stof of b.v. t-shirt bewerken met kaarstvet. Evt. knopen erin leggen, draad erom heen wikkelen en in de emmer verven, even kijken op de Dylan verftinnetjes (verkrijgbaar bij drogist). Kaarsvet er later uitstrijken met keukenpapier ertussen (neemt kaarsvet op).
Succes! Enne, laat nog eens weten wat je allemaal nog gedaan hebt!
Mira schreef:
>
> Wie kan mij helpen met leuke ideen om te knutselen met meiden
> van 12 -15 jaar. Ik ben leidster van een meidengroep van +/-
> 15 meiden en raak een beetje door mijn ideen heen. We hebben
> al veel op knutsel gebied gedaan.Zoals kerstkaarten maken,
> koppen van papiermache, dakpannen beschilderen, en kleien met
> brooddeeg.ect
> Maar nieuwe ideen zijn van harte welkom.Dus kom maar op.