Houten bewegende vogel

  • Jeanne

    Vroeger zag je soms ergens van die leuke houten vogels aan een plafond hangen, opgehangen aan een touw. Onder de vogel hing ook een touwtje, eentje waar je aan kon trekken.

    Als je dat deed, begon de vogel z'n vleugels te bewegen en het lijf maakte een tegengestelde beweging. Hierdoor leek het alsof de vogel ging vliegen.

    Hartstikke leuk was dat. Nu vraag ik me af: a) herkent iemand dit, b) heeft iemand enig idee of ik ergens -misschien in ‘n boek of zo- de beschrijving van zo’n vogel kan vinden?

    Bij voorbaat bedankt!

  • Marjo van Veen

    Hallo Jeanne,

    Wij hebben de tekening van deze vogel. Mijn schoonvader heeft hem vroeger vooor de kinderen gemaakt, en wij hebben de vogel ook nog steeds. Het is een vrij grote vogel

    Die tekening wil ik best voor je kopieren en aan je opsturen.

    Groetjes

    Marjo

  • Willy,mama van Christiaan

    ik heb ook erg veel belangstelling voor zo'n vogel, ik probeer een mooie kamer te maken voor mn zoontje in het thema strand en zee wwar dus vogels e.d. bij horen.

    Als iemand verder daar nog ideeen voor heeft hoor ik het graag!

    Groetjes Willy,mama van Christiaan

  • Willy,mama van Christiaan

    Hallo,

    Ik heb ook erg veel belangstelling bij zo'n vogel, ik probeer een mooi kamertje te maken voor mijn zoontje in het thema strand en zee, en daare horen natuurlijk ook vogels bij!

    Als iemand verder nog leuke ideeen heeft voor dat kamertje of tips, dan hoor ik het graag!

    Groetjes Willy,mama van christiaan

  • Ben

    Surfend over internet zoekend hoe je zo'n vogel moet maken, kom ik jou tegen, zou je mij de tekening ook kunnen sturen.

    Ik moet een maken voor de kinderopvang van mijn vrouw, een grote!!

    Bij voorbaat bedankt

  • Doety

    Hoi Marjo,

    Als je toch bezig bent, ik ben al tijden op zoek naar zo,n patroon.

    Wij hebben er ooit eens een gehad die we in de veranda hadden hangen. Als het een beetje waaide begon hij uit zichzelf al een beetje te vliegen. Prachtig. Helaas is hij stuk gegaan en een aantal delen zijn toen kwijt geraakt.

    Ik zou heel graag weer zo,n vogel ophangen. Dus als je nog een kopie kunt missen, GRAAG!

    Alvast bedankt.

    Groetjes Doety

  • B.Bouwer

    Ik ben al jaren op zoek naar zo'n vogel om te maken voor de kinderen.

    Zou je mij een tekening of een kopie daarvan kunnen opzenden.

    B.BouwerMarjo van Veen schreef:

    >

    > Hallo Jeanne,

    >

    > Wij hebben de tekening van deze vogel. Mijn schoonvader heeft

    > hem vroeger vooor de kinderen gemaakt, en wij hebben de vogel

    > ook nog steeds. Het is een vrij grote vogel

    >

    > Die tekening wil ik best voor je kopieren en aan je opsturen.

    >

    > Groetjes

    > Marjo

  • e schonewille

    ik zou het op prijs stellen als u mij die bouwtekening zou willen sturen

    e.schonewille

  • annelies van eck

    hallo is het mogelijk dat ik het ontwerp ook kan krijgen ik werk namelijk met kinderen met een lichtelijke geestelijke achterstand en het lijkt me zo leuk om dat met ze te maken .

    groetjes annelies van eck

    FRANKLINSTRAAT 139

    2562CC DEN HAAG

  • Fabiola

    Hoi, Ik zoek dit patroon ook al een hele tijd, voor ons afdak. Ik heb ook erg veel belangstelling voor dit patroon als iemand het heeft of weet waar dan hoor ik dat ook graag. Alvast bedankt, Fabiola.