Knikkerbaan knutseltips

• Jelle

Ik heb trouwens nog een leuke site waarop tips staan om een knikkerbaan te knutselen.

Er staan verschillende tips (waaronder een knikker looping of een knikker trechter).

Ook heb ik foto's en youtube filmpjes staan van mijn eigen projecten (o.a. in Avonturenpark hellendoorn)

Geprobeert om een link suggestie te doen naar de webmaster van deze startpagina dochter, maar geen reactie.

Het is niet mijn bedoeling om te spammen.

• Jelle

Ik heb nu een nieuwe tip bij hoe je een lift voor een knikkerbaan kan maken van hout, het lijks op een soort reuzenrad.

Klik hier voor de volledige instructie

Wat technische kennis is wel vereist.

Voor de kinderen is dit wat ingewikkeld, hierbij is hulp van een ouder, begeleider of leraar gewenst.

• jasper

hallo Jelle

op school hebben we een project voor 6 weken, we moeten een knikkerbaan maken

en we willen er graag een flitspaal in bouwen

kunt u mij even tips geven hoe we dat het beste kunnen doen

• Jelle

Oei, oei,oei

Sorry voor het heel late antwoord….

Voor een flitspaal… Ik denk dat je het met een witte LED moet doen. Maak een schakelaartje met een stukje koperdraad waar de knikker overheen moet rollen. Als je een metalen knikker gebruikt kun je 2 stripjes gebruiken waar de knikker overheen moet rollen, metale kikkers gelijden immers stroom.

Ik ben bang dat je schoolproject allang afgelopen is. Misschien ook leuk voor thuis..