asbakjes maken van blikjes

  • Monique

    Hallo allemaal,

    In Barcelona heb ik mensen gezien die van (bier)blikjes een asbakje maakten. Weet iemand hoe ik dit precies kan doen?

    Alvast hartelijk dank!

  • DJ

    Hallo,

    het is heel gemakkelijk. Knip met een schaar de bovenkant van het blikje eraf. Knip nu met de schaar allemaal strookjes van boven naar beneden (circa 5 tot 10 mm breed, dit mag je zelf bepalen). Als je rondom allemaal strookjes heb geknipt, knip je nu overal een schuin puntje aan, dit is alleen mooier een makkelijker voor het eind resultaat.

    Nu ga je de strookjes omvouwen, ik vouw eerst alle strookjes horizontaal zodat het uiteindelijk op een soort zonnentje lijkt. Vouw de strookjes nu schuin precies langs het midden( langs het rondje van de bodem, niet eroverheen, en naar binnen vouwen). begin met vouwen ongeveer op 1,5cm (vanaf de onderkant van het strookje gezien). Nu zouw je elk strookje hetzelfde, hierdoor komen ze over elkaar te liggen. De laatste 1,2,3 (verschilt nog al), steek je allemaal onder het eerste omgevouwen strookje. En klaar is kees.

    Mijn ouders hebben dit toevallig van de week uit barcelona meegenomen, ik heb het vervolgens een keer geprobeert en het lukte meteen. Oefening baard kunst.

  • Lars

    bedankt voor de info

    ik kom net terug van een vakantie in Frankrijk en daar was ook iemand die die asbakjes verkocht maar ik wist nog niet precies hoe hij het deed

  • June luiten

    Hallo

    Toen wij dit leesde zaten wij in Barcelona

    Wij hadden het gezien op een kleedje

    Bij de sacrada familia ik weet niet of jou ouders

    Het daar van hebben

    We snapten niet hoe hetmoest en toen gingen

    We het op internet zoeken en kwamen we hier terecht

    Groetjes june