schilderij van spijkertjes met draad

• Nikita

vroeger op school, zon 25 jaar terug hadden wij op school een knutseluurtje waarin wij o.a. iets met spijker schilderijtjes deden, zo noem ik het maar want ik weet niet hoe het heet, vandaar deze vraag ook, je heb een platje hout dat zwart is daar sla je kleine spijkertjes een stukje in, dan rijg je met bepaalde kleuren draad van spijkertje a naar b en zo verder in een bepaalde volgorde die op een tekening staat, vervolgens krijg je dus een heel mooi schilderijtje, ik hoop dat ik het goed uitleg want is moeilijker dan ik dacht om uit te leggen, weet iemand misschien wat ik bedoel en of ik dat ergens kan vinden, ik wil het graag eens doen, alvast bedankt voor de moeite, Nikita

• joke

Is er een bepaald patroon wat je zoekt, zelf heb ik 3 boekjes over spijker schilderijtjes.

Een voor kinderen en de andere met moeilijkere patronen meer voor volwassenen.

Als je een patroon zoekt, dan zal ik kijken of ik deze in mijn bezit heb.

• Nikita

Hallo, ik zoek wat moeilijkere voor een dag activiteiten centrum voor mensen met een psychisch ziektebeeld, ik zoek niet een bepaalde afbeelding dus ik sta open voor elke afbeelding, ik lees graag je reactie weer, alvast bedankt voor de reactie, groetjes Nikitajoke schreef:

>

> Is er een bepaald patroon wat je zoekt, zelf heb ik 3 boekjes

> over spijker schilderijtjes.

> Een voor kinderen en de andere met moeilijkere patronen meer

> voor volwassenen.

> Als je een patroon zoekt, dan zal ik kijken of ik deze in

> mijn bezit heb.

• Jet

Klinkt leuk, ik werk met verstandelijk gehandicapten en voor hen lijkt het me ook erg leuk.

Lees met interesse mee!

• Nikita

Hoi Jet, ik wacht nog op een reactie van Joke, het is inderdaad erg leuk maar ook best moeilijk en een geduldig werkje, ik hoop dat ik nog meer reacties krijg, je leest ze vanzelf hieronder, verder nog weinig nieuws erover, groetjes Nikita

• Wim

Zoiets misschien http://www.knutselidee.nl/startideeen.htm?draadfig

• bert

Hoe zag dat eruit? heeft iemend daar een voorbeeld van?

• Paul

Ik hou van retro stijl en ben op zoek naar patronen (en hoe was de werkwijze ook al weer?) van de spijker-met-draad kunstwerkjes.

Ook zoek ik de handenarbeidwijze en materiaal van het smelten van plastic balletjes van allerlei kleuren om artistieke transparante raamdecoraties van te maken.

Groet Paul.