Patroon bruidssluier

  • Riet

    Heeft er iemand voor mij misschien een kopietje voor een naaipatroon voor een bruidssluier??

  • Sanne Zee

    Grappig ik ben opzoek naar het zelfde!

    Ik heb wel een oude sluier van mijn eigen bruiloft hier nog liggen.

    Mocht het me lukken hem na te maken zal ik het geen wat ik gedaan heb hier laten zien.

    Of heb je het inmiddels al gevonden?

    Groetjes,

    Sanne

  • Marloes

    Ik zou ook graag zelf een bruidssluier willen maken. Iemand een patroon?

    Groeten

    Marloes

  • vermaercke

    ik zou graag voor mijn dochter een bruidsluier maken net iets over de schouders

    hij moet zo in elkaar zitten dat haat gezicht eerst verborgen zit om dan de voile naar achteren te doen hoeveel lagen moet ik hebben moet rond of recht knippen

    groetjes pascale

  • machteld

    Een bruidssluier maken is op zich best makkelijk maar je moet wel weten hoeveel lagen je wilt hebben en de lengte.

    Het makkelijkste is om een cirkel of ovale vorm te knippen. Voor een tweelaags sluier meet je de lengte vanaf waar je de sluier vast wilt zetten op tot ongeveer daar waar de sluier moet komen (mag iets korter hangt af van het onderscheid tussen de langte van de twee lagen). Dit doe je maal 2 en dit totaal is dan de diameter van de cirkel of de lengte voor een ovaal.

    Daarna bies je de randen af met satijn band of lint afhankelijk van de keuze, denk er wel om dat je het lint dan om de paar centimeter moet inknippen zodat je het rond kunt vouwen aan de randen van de cirkel. Je kunt de stof ook afbiezen zonder lint of band met een zigzag steek.

    Hierna vouw je de cirkel dubbel waarbij je de bovenste laag iets korter op de onderste laag laat vallen, afhankelijk van het verschil dat je wilt hebben tussen de lagen.

    Pak de sluier dan op de vouw vast en maak rimpelingen door een rijgdraad er doorheen te rijgen en de hoeken naar elkaar toe te brengen. De breedte hangt af van de kam waarop je de sluier vastzet. Deze kam kan bestaan uit van die plastic bruine haarkammen die je bij het kruidvat of de etos of weet ik veel waar kunt kopen (ze zijn ook in diverse kleuren te krijgen maar dan moet je even zoeken). dan stik je de bovenkant 1 keer zodat de rijgdraad er weer uit kan en kun je de sluier met de hand vastnaaien op de kam, doe dit dan zo dat je de kam niet ziet door de kam zo neer te leggen zoals ie in het haar gaat, de sluier een klein stukje over de bovenkant te vouwen en aan de binnenkant aan de pootje vast te zetten.

    En klaar is uw sluier,

    Succes ermee en een hele mooie bruiloft toegewenst.

  • roelie van dijk

    hoe maak ik een bruidsluier? graag voorbeeld

  • roelie van dijk

    Ik zou graag een voorbeeld willen zien

  • Bauwens Marie jose

    Kan iemand mij zeggen waar je een patroon voor een lange bruidssluier kan vinden? Heeft iemand al een sluier gekocht bij jjshouse of bij rightinthebox? Dit zijn twee “online”zaken die ook bruidssluiers verkopen. Dank voor reactie