glas in lood

• angeniek

wie heeft ooit glas in lood gemaakt met kinderen van 12 die een niveua hebben van groep 6?

ik wil dit graag doen met de kids maar heb geen ervaringen met glas in lood.

wie kan me helpen en heeft foto's van werkjes met glas in lood?

groetjes angeniek

• Hanneke

ik werk zelf in een z.m.l.groep en zou voor dit werkje knutselloodband gebruiken,

te koop bij crea zaken. aan dit loodband zit een plakstrip.

Desnoods koop je plakfolie en daar knip je stroken van.

met glasverf kun je de “hokjes”inkleuren, of gebruik eens contourstickers gecombineert met glasverf. Erg leuk,

succes ermee

• anneke

met echt glas en lood werken wordt denk ik wat te moeilijk, dit vergt een bepaalde techniek.

waarom ga je niet met een acrylplaatje, loodstrip(zelfklevend) en Gallery Glass aan de gang. je kunt dan eerst de loodstrippen aanbrengen en daarna de motieven (vakjes) invullen met gallery glass, wat precies een glas en lood uitstraling geeft.

er zijn div. boekjes over te koop, met voorbeelden, maar je kunt zelfs kleine afbeeldingen van servetten in de gallery glass aanbrengen, met daar overheen een extra laagje gall.glass.

succes!

• wendy

ik ben nu bezig met mijn doelgroep dementerende bejaarden om met coutourverf en stickerverf “glas in Lood” te maken, dit werkt heel goed.

je kanbijna alle soorten plaatjes gebruiken denk aan Pooh beer of andere Disney figuren.

Succes ermee en veel plezier.