KNUTSELEN MET EEN PEUTERGROEP

• Kussies

Hai Mensen,

Ik loop sinds 2 weken stage op een kinderdagverblijf op de peutergroep (kinderen van anderhalf tot 4 jaar) Nou zou ik graag wat leuke dingen willen knutselen zeg maar!

Mijn vraag aan jullie is: Weten jullie knutselopdrachten voor deze kinderen uit de peutergroep..en hebben jullie een voorbeeld van het knutseltje? Of weten jullie een site waar die dingen op staan?

Ik hoop dat ik zo spoedig mogelijk van jullie hoor!

Kussies

• shirley

nou ik ben 9 jaar en mij vriendin is ook 9jaar

we doen een clubje voor kindere.

nou je hebt een mooie kaart die plak je op een groot blad,

en dan knip je van die kleine gekleurde ronden of 4 hoekige dingen uit en dan schrijf je de namen van de klas er bevoorbeeld op en dan hang je hem in de klas en dan heb je een leuk klasversiertje

doeii en veel succes

• Patricia

Kijk eens op kuntsel.startpagina.nl of anders moet je bij bijvorbeeld ilse, het onderwerp kuntselen intypen en je krijgt heel veel dingen, je moet alleen wel goed opletten dat je het jezelf niet te moeilijk maakt, veel succes met je stage

• jolanda

hoi ik ben zelf leidster op een peuterspeelzaal,al 13 jaar en ben er achter gekomen dat je het heel makkelijk moet houden.Ik heb twee groepen van twee tot en met vier jaar en een groep van drie tot en met vier jaar.Met de eerste groep scheuren, plakken,verven en kleuren we met potloden en wasco.Met de oudere peutergroep gaan we ook wel knippen en plakken.Dit doen we dan met drie leidster en ieder heeft één kind,de andere mogen dan ook niet in de buurt komen,dit weten ze (het is gevaarlijk hebben we gezegd) en ook dat zij ook zo aan de beurt zijn,zij gaan dan ook lekker spelen.Ik ga vaak naar de bibliotheek naar de jeugdafdeling en zoek daar in de knutselboeken voor kinderen,en maak het dan makkelijker.Wij gebruiken ook veel wegwerpmateriaal zoals wc papier etc.Ik weet niet of je een thema moet doen zoals bv voorjaar of pasen.Is het voor het voorjaar dan weet ik wel iets leuks:neem een wc rolletje laat de kinderen dit met iets beplakken bv watjes of witte propjes of laats ze eerst wit papier scheuren en dan erop plakken.zelf heb je op een wat dikker wit karton voor ieder kind poten,oren, gezicht,staart getekend van een schaap (of konijntje,andere kleuren gebruiken)die ze kunnen kleuren of verven.Jij knipt dat uit en de volgende keer als alles droog is en door jou uitgeknipt, kunnen ze (de grote peuters) die er dan aanplakken met een beetje hulp.en voor de kleinste doe je het zelf.Nou ik hoop dat je er wat aan heb.Op deze manier kun je verschillende dieren maken.

• jolanda

Als er een paar keer ongeveer hetzelfde bericht staat,komt dat omdat toen ik op mijn computer niet kon zien dat het bericht was aangekomen,heb ik het nog een keer getypt.Ik wilde dat je het kon lezen omdat je er misschien heel veel aan kon hebben.Nu ben ik het wel tegengekomen en denk dat er heel wat vertraging was in het verzenden ervan.Nou ja beter wat teveel dan niks zeg ik maar.jolanda schreef:

>

> hoi ik ben zelf leidster op een peuterspeelzaal,al 13 jaar en

> ben er achter gekomen dat je het heel makkelijk moet

> houden.Ik heb twee groepen van twee tot en met vier jaar en

> een groep van drie tot en met vier jaar.Met de eerste groep

> scheuren, plakken,verven en kleuren we met potloden en

> wasco.Met de oudere peutergroep gaan we ook wel knippen en

> plakken.Dit doen we dan met drie leidster en ieder heeft één

> kind,de andere mogen dan ook niet in de buurt komen,dit weten

> ze (het is gevaarlijk hebben we gezegd) en ook dat zij ook zo

> aan de beurt zijn,zij gaan dan ook lekker spelen.Ik ga vaak

> naar de bibliotheek naar de jeugdafdeling en zoek daar in de

> knutselboeken voor kinderen,en maak het dan makkelijker.Wij

> gebruiken ook veel wegwerpmateriaal zoals wc papier etc.Ik

> weet niet of je een thema moet doen zoals bv voorjaar of

> pasen.Is het voor het voorjaar dan weet ik wel iets

> leuks:neem een wc rolletje laat de kinderen dit met iets

> beplakken bv watjes of witte propjes of laats ze eerst wit

> papier scheuren en dan erop plakken.zelf heb je op een wat

> dikker wit karton voor ieder kind poten,oren, gezicht,staart

> getekend van een schaap (of konijntje,andere kleuren

> gebruiken)die ze kunnen kleuren of verven.Jij knipt dat uit

> en de volgende keer als alles droog is en door jou

> uitgeknipt, kunnen ze (de grote peuters) die er dan

> aanplakken met een beetje hulp.en voor de kleinste doe je het

> zelf.Nou ik hoop dat je er wat aan heb.Op deze manier kun je

> verschillende dieren maken.

• Anja (knutselen/kleurplaat)

Nee hoor je bericht wordt maar een keer geplaatst, maar alle berichten worden voor plaatsing gecontroleerd. Hierdoor treedt natuurlijk altijd vertraging op. Maar op deze manier weet ik wel zeker dat er geen ongewenste reclame, ongepaste dingen of ander zijds dingen die hier niet thuishoren worden geplaatst.

Helaas is in het verlden gebleken dat dit echt nodig is om het prikbord (kind) vriendelijk te houden.

Met vriend3elijke groet,

Anja Webmaster knutselen.startpagina.nl

• jolanda

oke nu snap ik het,ben nog niet zo bekend met internet en deze site,heb pas sinds 1 december internet en moet nog veel leren heb ik gemerkt.Heb ook pas deze week prikbordpagina ontdekt,vind het harstikke leuk maar moet ook begrijp soms nog niet alles.Vanaf de ontdekking zit ik vaak bij prikbord te zoeken.Anja (knutselen/kleurplaat) schreef:

>

> Nee hoor je bericht wordt maar een keer geplaatst, maar alle

> berichten worden voor plaatsing gecontroleerd. Hierdoor

> treedt natuurlijk altijd vertraging op. Maar op deze manier

> weet ik wel zeker dat er geen ongewenste reclame, ongepaste

> dingen of ander zijds dingen die hier niet thuishoren worden

> geplaatst.

> Helaas is in het verlden gebleken dat dit echt nodig is om

> het prikbord (kind) vriendelijk te houden.

>

> Met vriend3elijke groet,

> Anja Webmaster knutselen.startpagina.nl

• wijtweeën

hey knutselclubje,

wat een leuk idee alleen een beetje vaag!

groetjes wij twee