nogmaals dit onderwerp, omdat ik mijn reactie niet onder je andere onderwerpen kan plaaten, beetje vreemd, maar vandaar deze manier.
ik werk zelf op een dagbehandeling, en daar werken we veel met thema's, bijv. winterthema, daar kun je natuurlijk vanalles rondom verzinnen. Zo hebben wij het indianenthema ook pas gehad, het maken van totumpalen, laken beschilderen met tekens en er een wigwam van maken. Een indianenhoed maken, schminken, enz. Ook hebben we het cowboythema gehad, cowboyhoeds gemaakt, lassowerpen, cactussen maken (papiermachee om een langwerpige ballon doen, laten drogen, met kleine sateprikkels de stekels maken, groen spuiten, en in potje zetten. Ook het piratenfeest is leuk, tshirts (zwarte) met witte verf doodshoofd verven en op de achterkant groot je naam: PIRAAT MIRIAM.. ooglapjes maken, schatkisten beschilderen, hoofddoeken omdoen, lege bierflesjes vullen met limonade..
Je kunt natuurlijk met de lente, zomer, herfst en winter vanalles verzinnen. Lente komen de kuikentjes er weer aan.
Wat je ook even in de gaten moet houden is het kruidvat, deze verkoopt soms boekjes waar heel veerl creatieve dingen in staan voor heel weinig geld.
Mocht je nog vragen hebben over bepaalde thema's stel ze dan gerust..
Ideeen genoeg.. (wij doen immers iedere dag een groepsactiviteit met de kinders, wat varieert in sport en spel en creativiteit)..
Groetjes miriam