creatief met geld ??

• John

Beste knutselaars,

Ik ben op zoek naar een creatieve geest.

Een vriend en vriendin van mij gaan 1 februari samenwonen. Ze vragen geld en dat hebben we dan ook met de hele vriendengroep bij elkaar gelegd. Nu willen we er alleen nog wat leuks mee doen. Zwaantjes er van vouwen op de origami manier zie ik niet echt zitten (alhoewel het wel origineel is) Wie ow wie weet er iets ???

Groetjes

John

• sandra

geld in bierdopjes slaan

• wianna

1)Maak een mooie bos rozen van crepepapier of papieren zakdoekjes of servetten vouw daar de bankbiljetten tussen,

2)maak een mandje, vul dat met appeltjes voor d'n dorst en leg daar het geld onder in een envelop.

3) maak een mooi boomje met takken van ijzerdraad en bruin crepepapier en hang daar de bankbiljetten in. (wel inpakken natuurlijk!)

ik hoop dat je hier iets mee kunt, gr. Wianna

• Kruimeltje

Koop een grote pot gel en stop daar allemaal muntgeld in van € 0,01 en € 0,02. Zo heb je een hele pot vol met geld.

• Eelke

Haha ja leuke ideeen hierboven..

ook nog een paar van mij:

Wij hebben een keer voor iemand een afgrijselijke lamp gekocht.. je kent ze wel bij de kringloop… met van die franjes zon staande..

Daar hebben we allemaal idd. bierdopjes met geld er in aangehangen.. en ze moesten deze lamp een maand in huis laten staan en anders de gevers mee uit eten nemen…

ook eens een keer gezien…. iemand wou een kruiwagen.. maar toen hadden ze nog geld over.. dat allemaal als klein geld in aluminiumfolie gepakt… door het zand gemengt en dat in de kruiwagen gestort.. en daarboven op een paar plantjes gepoot… stond erg leuk.. (maar je kunt natuurlijk ook met dit idee vele andere voorwerpen doen.. of gewoon een mand met een paar plantjes zodat ze eerrst niet weten dat er geld in zit…)

Bij ons hebben ze een keer een mand met kalebassen meegenomen van de voordeur waar die buiten stond.. hebb en er een paar uitgehold het geld ingestopt en met het feest weer terug gegeven..

Wat ook leuk is is dieren (egels) maken van een appel met muntgeld.. maar dat ligt er maar net aan hoeveel je wilt geven.

groetjes eelke en succesKruimeltje schreef:

>

• loes

Koop een leuk fotolijstje en doe het geld achter het glas.

• Addy

Muntgeld kun je invriezen in water in een lege ijsdoos. Papieren geld eerst in plastic verpakken. De ijsdoos wel verwijderen en je geeft dan een grote klomp ijs.

Veel plezier ermee.

• Corine

Wat ik erg leuk vind is….. smelt kaarsvet doe daar een lont in en wat muntjes laat het geheel stollen dan weer de volgende laag kaarsvet en muntjes ga zo door tot alle muntjes op zijn. Als mal kun je een limonade fles nemen waar je de bovenkant vanaf snijt of een plastic bak die makkelijk kapot te snijden is.

Je kan natuurlijk diverse kleuren kaarsvet nemen voor een leuk effect bij Ikea zijn er kaarsen te koop voor een klein bedrag.

Dan hebben ze (voorlopig) iets voor in huis en als de kaars is opgebrand kunnen ze met het geld iets leuks kopen.

Succes

• henriette bach

Voor het trouwen van mij en mijn man hebben we duizenden bier- en frisdrankdoppen gehad met daarin muntgeld gestopt door de randen naar binnen te “vouwen”.

Het was verstopt in een kast met laden en voor ieder goed beantwoorde vraag mochten we een lade openmaken.

Pas toen we dichterbij mochten komen om te zien wat er in de lades zaten zagen we de dopen. Verbaasd vroegen wij ons af wat we daarmee moesten totdat men ons liet zien wat er in de dopen zat.

We hebben toen ook veel napret gehad om de munten eruit te halen.

• corien

hoi john

wij hebben zelf wel eens een geldboompje gegeven met geld en krasloten erin .

was ook erg leuk.

groetjes corien