Papiermarchee

• Ramona

wie kan mij vertellen hoe ik ook alweer een kop van papiermachee (hoe schrijf je dat?) kan maken.

Mijn vader wordt 50 en ik wil een abraham maken.

hoe doe ik dat????????

• Irene

blaas eerst een ballon op, tot de grote die je wilt, smeer dan papiermachee erover, als ie hard geworden is, prik je de ballon kapot.

• anna

1e) je blaast een ballon op, (even kijken hoe groot hij moet worden!) legt er een knoop in . Dan maak je de knoop met plakband vast op een plank of tafel.

Je knipt stroken van kantenpapier en maakt die nat met behangplaksel. Spreidt ze uit over de ballon, goed verdelen zodat het geheel een beetje rond blijft. Minstens 3 a 4 lagen over elkaar. Goed laten drogen. Op kleur verven, dan de ballon leeg laten lopen en je hebt een hard omhulsel over.

2e) een stuk makkelijker ! neem een oude panty , knip er een been af, leg een knoop in het teenstuk en vul hem op met stro of konijnenhooi uit de dierenwinkel, flink aanstouwen tot het een rond hoofd wordt. Dan de panty afbinden, daarna nog

weer wat hooi er in doen zodat je nog een stukje van 10 cm. er onder aan krijgt

voor de nek. De panty dichtbinden en het overgebleven stuk er af knippen.

Ga dan naar de feestwinkel en koop een Abraham-masker.

DENK OM DE NEK, WANT DAT VERGETEN DE MEEST ABRAHAM-MAKERS

EN DAN KRIJG JE DE KOP NIET OP DE ROMP !

groetjes en sukses , Anna

• Ramona

THANKS

• selie

lieve ramona,ik las je oproepje.wat vervelend nou,dat jij niet weet hoe je dat maakt.maar,gelukkig daar ben ik.

1.neem een bak met lijm.

2.neem een bak met zaagzel

3.doe je hoofd in de bak met lijm

4.doe nu je hoofd in de bak met zaagsel.

SUCCES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

liefs Selie