Textielverharder - beeld

• Monique Venhuis

Over 4 weekjes verwacht ik mijn eerste baby. Gelukkig gaat het met de zwangersschap allemaal erg goed, maar ben ik op dit moment niet meer in staat om een cursus - workshop ergens te volgen die uren duurt. Toch zou ik zo graag zelf een beeldje - vrouwtje met stof en textielverharder willen maken. En als de baby er eenmaal is wil ik tevens met de textielverharder een broekje of jurkje verharden.

Is er iemand die misschien een beschrijving heeft hoe dit gemaakt kan worden en welke materialen ik hiervoor nodig heb.

Alvast bedankt.

groetjes, Monique en ?

• Irene

Hallo Monique en ?

Wat jij wilt tenminste om een broekje of jurkje te verharden, dit kan je doen met

Pretex.

Of polytex. polytex is iets goedkoper in aanschaf. En word net zo hard als pretex.

Je dompelt hier je broekje of jurkje of wat je maar wilt in onder, dan in model leggen of hangen wat je zelf leuk vind, goed laten drogen.

Inlijsten is trouwens ook leuk.

Maar in een hobbyzaak kunnen ze je zeker meer vertellen.

Een workshop over hoe je die beelden maakt, zal denk ik toch wel op het www te vinden zijn. Dit heb ik nl zelf nog nooit gemaakt.

mocht ik zoiets tegen komen plaats ik het hier.

Nog veel sterkte met de laatste loodjes van je zwangerschap, gr. irene.

• Marion

nog goedkoper: houtlijm kopen, daar 3 delen water op en zorgen dat je het in model houdt.