11 november lampion

• linda

hoi allemaal,

met de kinderen op het orthopedisch dagcentrum waar ik stage loop, wil ik graag voor 11 november lampions gaan maken.

het zijn verstandelijk gehandicapte kinderen die zich niet al te lange tijd op iets kunnen concentreren, hiervoor ben ik dus op zoek naar een simpele, maar wel leuke lampion.

wie heeft er hier leuke ideen of tips over??

alvast bedankt voor de reacties

groetjes linda

• sharon koewe

hoi linda

weet je wat meschien leuk is om een pak melk (lege) te gebruiken als lampion, daar kan je ramen in knipen en een duurtje, en hij is lekker hoog, en makkelijk te bewerken met folie of met papier. het staat heel erg leuk hoor.

ik wens je succes er mee, en de kinderen ook natuurlijk

vriendelijke groet sharon koewe

• S-letten

Sharon,

Heb je advies voor het maken van een s-letter? Vraag: graag wat tips van je voor decoratie/opsieren van een S-letter voor Sinterklaas? Liefst makkelijk te bewerken materiaal.

groetjes,

• Marten

Hallo Linda,

Een betrekkelijk makkelijke, maar wel leuke lampion kun je maken m.b.v. kippengaas en plastic tassen. Het kippengaas buig je rond en maak je vast nadat je met reepjes plastic tas door de gaten hebt geregen.

Succes!

Groetjes, Marten

• Judith

Heey Linda,

Je kunt misschien, van die papieren bordjes kopen en de kinderen die laten verfen. Daarna kunnen ze er figuurtjes uithalen en vliegerpapier achter plakken. De bordjes kun je heel simpel tegen elkaar aan plakken. Leuk en simpel.

Groetjes Judith