Activiteiten voor 12-14 jarige

  • Carolien

    Hallo allemaal,

    Ik ben op zoek naar leuke (knutsel) activiteiten voor jongens en meisjes

    van 12-14 jaar.

    Ik ben leister van het jeugd en jongeren werk en het is vaak moeilijk om voor deze doelgroep (knutsel) activiteiten te vinden. Ook andere activiteiten (spellen) zijn van harte welkom en misschien kunnen we ook wel ideeën uitwisselen.

    Alvast bedankt

    Carolien

  • maaike

    hoi..

    tjah, ik ben zelf 16 jr..

    en heb zelf ook vanallerlei spellen gedaan enzow..

    uhm.. wat

    (knutsel)dingen

    - t-shirts verven

    - fotolijstjes maken (4 houtjes..en een achterkantje, leuk verven of beplakken, laat ze een foto meenemen, als je het echt ‘echt’ wilt maken dan haal je bij een hobbywinkel zon doorzichtig vel papier wat je dus als glas in het lijstje kunt doen)

    - zo'n dakpan schilderen (vond zelf wat minder)

    - bloempotten schilderen

    - elkaar natekenen

    spellen..

    - een erg leuk spel EN HEEL MAKKELIJK vind ik tjah.. uhh dekseldraaien

    je hebt gewoon een pannedeksel, legt die in het midden van een kring, laat 1 iemand de deksel draaien… als diegene weer zit moet hij/zij (nr 1.) een naam noemen… diegene die hij/zij genoemd heeft moet dan snel naar die deksel rennen… .. is de deksel al uitgedraaid dan moet degene ( nr. 2) die naar de deksel toe moest .. degene (nr. 1 ) die haar/ hem heeft genoemd een kus op de wang geven etc… (hoop dat je het nog allemaal volgt ) …. als nr.1 al iemand noemt, VOORDAT HIJ/ZIJ zit.. dan moet hij iedereen kussen….. dit kan je nog leuker maken door.. jongens de meiden … meiden de jongens etc…..

    - nog een leuk spel is… weet de naam niet meer precies.. maar dat is zo'n wit ‘kleed’ met allemaal van die gekleurde rondjes waar je dan je handen… voeten etc.. allemaal doormekaar op moet zetten

    - zelf vond ik altijd erg leuk om een soort van estafette te maken.. gewoon met allemaal kleine leuke / rare spellen… dus gebruik gewoon een spelbord… monopolie.. ofzo.. en bedenk er zelf de opdrachten bij.. eenpaar voorbeelden; elkaar de voeten wassen, de vogeltjesdans doen, iets tekenen met de pen in de mond.. je eigen groepje moet het dan raden, een ei doorgeven van mond tot mond en dan het hele groepje door….>> krijg je erg leuke plaatjes…..FOTO..hehe , water doorgeven van mond tot mond, een emmer volkrijgen met water.. dus 2 emmers en water van de een naar de ander toe brengen.. in je mond.., laat een groepje 5 blauw… of gele… of rode.. voorwerpen zoeken.. , etc. etc.

    gewoon lekker rare dingen bedenken..

    - hints… altijd leuk

    hoop dat ik je wat verder heb kunnen helpen

    nog 1 ideetje.. laat de ‘kinderen’ zelf meehelpen met de spellen op te zetten… elke week een ander groepje, ze hebben meestal nl. zelf ook erg leuke ideeen.. al duurt dat soms ff voordat ze erop komen!

    groetjes Maaike

  • daphne

    misschien is het leuk om alcohool vrije cocktails te maken.

    ik weet 1 recept

    een kan voor de helft met 7 up vullen en voor de helft vullen met spa rood

    een paar takjes munt en een paar schijfjes limoen wat ijsklontjes en lekker opdrinken

    zelf zit ik op scouting en we doen vaak spelletjes

    hollandse leeuwen:

    iedereen moet aan de ene kant van het veld/zaal staan en dan staat er 1 iemand in het midde

    degene in het midde moet dan hollandse leeuwen roepen en dan moet iedereen over rennen

    degene in het midde moet iemand proberen op te tillen en als iemand helemaal van de grond is

    hoort hij bij degene in het midde enz.

    wij gaan ook wel eens met iedereen party en co spelen dan ga je in groepjes ook altijd heel gezellig

    en natuurlijk wie ben ik gewoon iedereen een bortje voor hun op een tafel zetten of een bordje op hun

    voorhoofd plakken met iemand erop die iedereen kent en dan raden maar

  • olga Pengel

    Hallo Mevrouw,

    Ik ben Olga ik ben werkzaam bij de organisatie stichting Disck

    Ben meidenwerker en op zoek naar activiteiten voor meiden in de leeftijd 11 t/m 16 jaar.

    Hopen dat u mij kunt helpen

    Met vriendelijke groet

    Olga Pengel

  • Judith Bijsma

    Hoi

    Jah, ik ben 12 bijna dertien.

    Het is altijd wel leuk om iets te knutselen of te koken (en natuurlijk een filmpje;) )

    Ik heb een paar kleine ideetjes

    sleutelhangers maken van hout of van stof

    Handschoenen met een figuurtje erop

    En ook nog iets voor in de nacht:

    De gemene heks

    Vertel in een donkere kamer een verhaal over een heks die uit elkaar viel.

    Laat ondertussen een zak rondgaan waarin voedsel zit. Als je vertelt dat de tong eraf viel laat je bijvoorbeeld de zak rondgaan waar een plak perzik in zit. Als je over de ogen vertelt kun je de zak met 2 zachte kersen rond laten gaan.

    Veel succes met verder zoeken!

  • Axel

    Probleemoplossingen verzinnen…