activiteiten voor baby (0 tot 2 jarigen)

• jac

wie kan mij ideeen geven voor knutsel en of anderen activiteiten om met baby te doen!!!????????????

groetjes jacqueline

• klay

Hallo!

Hier wat ideeen:

vanaf heel klein kan je al met ze waterverf-kliederen, uiteraard ben je daar wel oplettend bij want die kleintjes stoppen natuurlijk hun vingers in de mond. Toto 1 jaar duurt het ook maar heel kort.

Vanaf ongeveer 1,5 jaar kunnen ze met een kwastje verven, (waarom waterverf, dat gaat gemakkelijk uit de kleertjes).

Ook leuk is kleuren met wasco, dikke potloden, aardappelstempelen (maak ik altijd een vorpje in de aardappel, dit doe ik vooraf, zo zien ze niet dat ik dat vormpje met een mes maak, hoeven ze nog niet te weten veel te eng)

Dan doe ik wat verf op een bordje en dan de stempel erin, vervolgens laat ik ze op een heel groot stuk papier stempelen. Vinden ze prachtig maar een goede tip:

Zet je kind(eren) altijd in de kinderstoel en leg plasticfolie of een plastic kleed over je tafel want het kan een knoeiboel worden.

Waarom in de kinderstoel, zo kunnen ze niet weglopen met alle verfgevolgen vandien (op het behang in het kleed enz.) en ze “leren ” met verloop van tijd dat een knutseltje aan tafel hoort.

Brooddeeg kneden met kleintjes is ook leuk, later afbakken in de oven en ze smullen nog ook.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, veel succes!

• klay

jeetje is dat wat, heb ik wat ideeen voor je neergetypt, is het gewoon weg!

Even proberen.

• Anja (kleurplaat, knutselen)

Nee hoor niet weg, ik lees eerst alle berichten voor ik ze “approve” om te voorkomen dat er geen vunzige dingen, scheldpartijen en reklame worden geplaatst.

Helaas is dit echt nodig om ook dit prikbord gebruikers en kind vriendelijk te houden. Daarom kan het soms enige uren of soms iets langer duren voor het berichtje is geplaatst. Over het algmeen staat de computer bijna dag en nacht online en zit ik er achter ;-) en wordt het redelijk snel geplaatst.

Hopelijk hiervoor begrip!

Anja