t-shirts verven

• maaike

wie weet hoe je het beste iets op een t-shirt kan verven.

>> bijvoorbeeld met welke verf, je hebt nl. verschillende soorten daarvoor <<

ook zou ik graag willen weten of gewone witte textielverf goed op een zwart t-shirt kan.

en dan nog als laatste; hoe kan je het makkelijkst een soort sjabloom maken.. met wat voor papier?!

groetjes maaike

• bettina

maaike schreef:

>

> wie weet hoe je het beste iets op een t-shirt kan verven.

> >> bijvoorbeeld met welke verf, je hebt nl. verschillende

> soorten daarvoor <<

> ook zou ik graag willen weten of gewone witte textielverf

> goed op een zwart t-shirt kan.

> en dan nog als laatste; hoe kan je het makkelijkst een soort

> sjabloom maken.. met wat voor papier?!

> groetjes maaike

Hee, Maaike

Misschien heb je allang één van je eigen ontworpen t-shirts aan, maar dan ben ik gewoon te laat met was tips uit eigen ervaring.

Ik ga er altijd van uit dat je op zwart beter niet kunt textielverven, want dat zie je negen van 10x niet, en dat is dus zonde van de kosten.

Er zijn vele verschillende goede soorten textielverf, dus je stap gewoon een handwerkwinkel binnen en vraagt om hun textielverf, die is vaak gewoon goed.

heb je wel eens aan textielstiften gedacht? Dat is ook leuk, hoor! Vooral met kinderen.

As je één van beide kiest moet je wel altijd kranten in de binnenkant van je t-shirt, anders drukt het door.

Het sjabloon kan:

-Bij lichte t-shirts met een kleurplaat of zwart/wit tekening onder het voor of achterpand van je t-shirt te leggen.

-Wat ook goed werkt is z´on rol plakplastic (zeeman en alle boekhandels) daar teken je een figuur op en knipt het uit dat plak je op je t-shirt. Dit werkt erg goed!

Nou ik hoop dat je er wat aan hebt!

groetjes,

Bettina

• Fransje

Als je wil sjabloneren kan je het beste textielverf gebruiken die je d.m.v. strijken kunt fixeren. Kijk eens in de winkel, op de pot staat meestal wel waar het geschikt voor is. Ik kan nu even niet op de naam komen hoe deze verf heet. Als je zelf sjablonen wil maken kan je goed ivoorkarton gebruiken of het plastic van oude snelhechters. het voordeel van plastic is dat je het vaker kan gebruiken. gebruik als kwast een tamponeerkwast. gebruik deze rechtop zodat je verf niet onder het sjabloon doorgaat. Oja sjabloon even vastplakken met tape zodat deze niet verschuift en een krantje tussen je t-shirt leggen om doordrukken te voorkomen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Veel succes ermee!

Fransje

• anthoij

maaike Schreef:

——————————————————-

> wie weet hoe je het beste iets op een t-shirt kan

> verven.

> >> bijvoorbeeld met welke verf, je hebt nl.

> verschillende soorten daarvoor <<

> ook zou ik graag willen weten of gewone witte

> textielverf goed op een zwart t-shirt kan.

> en dan nog als laatste; hoe kan je het makkelijkst

> een soort sjabloom maken.. met wat voor papier?!

> groetjes maaike