wie wil en kan mij helpen?

• Willy,mama van Christiaan

Hallo allemaal,

Ik wil graag een mooi kamertje maken voor mijn zoontje met het thema strand en zee.

Nou wil ik dus iets met meeuwen doen en een vuurtoren en dolfijnen enz, en denk daarbij aan een soort muurschildering of grote patrijspoorten schilderen met een mooi zeeuitzicht of zoiets, maar hoe krijg ik het voor elkaar of heeft iemand nog een ander leuk idee?

Ik hoop dat iemand wat tips heeft, het moet niet te moeilijk zijn!

Groetjes Willy,mama van christiaan

• esther

hoi, mama van christiaan,

mijn nichtje heeft ook zo'n kamer. de muren zijn als het ware in 2-en verdeeld. de onderkant is het water. dat is behangen met lichtblauw behang. daarboven is het begang wit.

op het blauwe behang zwemmen dolfijnen en vissen. op de bodem (de onderkant van de muur) ligt ook een verzonken schip. verder zie je een duikboot en duikers.

deze afbeeldingen heeft ze ( mijn tante) dacht ik zelf geknipt van papier. misschien dat ze bij een behang / verfwinkel ook wel van deze afbeeldingen hebben.

op het witte behang zie je bovenaan wolken en de zon. ongeveer in het midden is het strand. (kun je ook doen met geel behang). ook zie je daar schelpen en een vuurtoren.

de vorbeelden voor de afbeeldingen staan wel in knutselboeken of misschien wel op internet.

ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar in iedergeval succes met de kamer

groetejs esther

• Corine

Wat een ontzettend leuk iedee om zo'n mooie kamer te maken.

Ik ben al de hele zomer bezig om schelpen en alles wat met de zee en strand te maken heeft te verzamelen. Ik heb een paar iedeetjes om voor de kamer's te maken. Bijv. een plank al dan niet gevonden op het strand, te beplakken met zelf gevonden schelpen/krabbetjes/zeeschuim hier gaten in te boren en hier een grof stuk touw door heen halen om het op te hangen.

Of… van zelf gevonden schelpen de naam van je kind op de deur te plakken.

In een piepschuimbol een gat maken hier een touw doorheen doen en de bol beplakken met schelpen, misschien niet echt voor een kinderkamer maar wel erg leuk. Op het raam van mijn oudste dochter heb ik tafreel gemaakt met Window Color, een vuurtoren wat golven een bootje een meeuw op een boei en een meeuw in de lucht. Hopelijk heb je er wat aan succes en ik hoor het graag als je er wat mee hebt kunnen doen

• klay

Hallo

Mijn zoon en ik zijn bezig om een vuurtorenlamp te maken, van een soort stevig plastic, echt heel dik de vorm van een vuurtoren daaroverheen komt papier machee. Bovenin een lampje met ventilatie gaatjes en dan afschilderen.

Hij word ongeveer 120 cm hoog.