"masker" van verband gips

• Anna

Wie weet hoe ik een “afdruk ” kan maken van een kindergezichtje.

Met verband en modelgips?? en hoe lang moet dat drogen ? en moet je speciale voorzorgsmaatregelen nemen?

• marloes

Hoi,

Ik heb met de naschoolse opvang meerdere keren maskers gemaakt. Ik gebruikte daar gipsverband voor. Ik smeerde eerst wat vaseline op de wenkbrauwen en daarna ging ik met het gipsverband aan de slag, dat erg goed. Ik deed het gedeelte bij de neus als laatste om dat kinderen dat meestal een engste vinden.

Je moet meerdere lagen over elkaar aan brengen. Je merkt van zelf wel wanneer het hard gaat worden en dan kun je het masker erzo afhalen.

ALs je meer wilt weten hoor ik het wel.

groetjes marloesAnna schreef:

>

> Wie weet hoe ik een “afdruk ” kan maken van een

> kindergezichtje.

> Met verband en modelgips?? en hoe lang moet dat drogen ? en

> moet je speciale voorzorgsmaatregelen nemen?

• marloes

ik heb me email adres verkeerd ingevuld het moet mlensselink@hotmail.com zijn.

sorry

• anna

bedankt voor je reactie Marloes!

Ik heb nog nooit met gipsverband gewerkt.

Waar haal je dit verband ? in een hobbyzaak ? is er een duidelijke gebruiksaanwijzing bij. Is alleen insmeren van de wenkbrauwen voldoende, en laat het dan goed los ?

( Ik wil wel graag een afdruk, maar ik moet er niet aan denken dat je het gezicht beschadigd )

groetjes Anna

• Irene

hallo, ik zou om te beginnen het hele gezichtje insmeren, met vaseline.

volgens mij kan je dit gipsverband ook kopen bij een apotheek. moet je maar eens informeren.

anders zou ik het eerst zelf testen op je eigen arm ofzo.

succes irene.

• karin nieuwenhuize

Ik heb op school diverse keren met gipsverband een masker gemaakt met leerlingen van groep 7 en 8. Jonge kinderen vinden het vaak eng.

Een tip.Leg op de wenkbrauwen en langs de zijkanten van het gezicht ( daar waar bij mannen een baard groeit) wat keukenfolie op het gezicht.Het giops blijft dan daar niet plakken. Ook kinderen en vrouwen hebben daar vaak toch wat lichte haargroei. Dit voorkomt pijn bij het eraf halen.

Een andere tip. Laat degene bij wie je het doet op tafel liggen met een opgerolde handdoek onder zijn nek.Dek de tafel verder goed af,want het is een knoeiboel.

3 lagen gips geeft een mooi resultaat.

• marloes

gipsverband kun je ook in een hobby winkel kopen.