busreis van 24 uur HELLUPIE

• yvette südmeier

hallo allemaal,

ik ben op zoek naar leuke knutsel tips of andere goeie tips hoe ik de busreis van hier tot spanje zowel voor mij als voor mijn 2 dochters ( 1van 2 jaar en 1 van 8.5 jaar)als ook voor onze mede reizigers LEUK kan houden.alle tips zijn welkom want bij het boeken had ik zoiets van dat lukt wel maar nu de vertrekdatum dichter bij komt krijg ik het bijvoorbaat al spaans benauwd.vooral de oudste houd erg van knutselen maar je hebt een beperkte ruimte dus moet praktisch ook wel haalbaar zijn

bij voorbaat ontzettend veel dank voor alle eventuele reakties

• Inge

Hallo,

Aangezien ik de laatste tijd zelf ook erg op zoek ben naar leuke knutseltips, dacht ik dat ik u misschien kan helpen om de busreis naar Spanje voor uw kinderen leuk te houden en te maken. De reden dat ik op zoek ben naar knutseltips is dat ik stage loop op basisscholen. Hieronder enkel tips:

Je kan thuis op een gekluerd vel een vlieger tekenen en deze in de bus door de kinderen laten uitknippen en te laten versieren met stiften. Vervolgens kunt u wol of draad meenemen om een touwtje aan de vlieger te maken en strookjes papier om de strikjes aan het touw te maken. Ik heb dit knutselwerkje pas met mijn neefje gedaan en hij vond het heel leuk.

Ook heb ik thuis velletjes papier waar enkel voorwerpen opstaan die je tijdens een busrit of autorit kan tegenkomen op de weg zoals een bus, een bezinepomp, een vogel etc. De kinderen moeten deze voorwerpen aankruisen wanneer ze het voorwerp gezien hebben. Zo zijn de kinderen tijdens het reizen lekker bezig.

Ook kleurplaten van Winnie de Pooh en andere figuren zijn erg leuk om mee te nemen. Wanneer u de veletjes papier wilt hebben, moet u mij dit maar even laten weten dan stuur ik ze naar uw mail.

Groetjes Inge