klei

• Desiree,

Mijn dochter kreeg voor haar derde verjaardag klei. Gewoon die in verschillende kleurtjes. Nu mocht ze vanmiddag kleien. Wat een teleurstelling. De klei was nl. best hard (terwijl het zo uit de verpakking kwam) en niet te kneden voor kleine kinderhandjes.

Weten jullie hoe je klei zacht kan krijgen? Of anders waar je wel kneedbare klei kan kopen?

Groetjes Desiree

• diana stierp

een tip,zit je dochter op de peuter speelzaal,daar waar mijn zoontje op zat hadden ze van die grote emmers klei,is in het begin een beetje stevig,gaat later beter,ik heb de emmer gekocht dat hij drie was ,hij is nu 5 en kleit er nog mee,het kan ook nog gebakken in de oven.

ik heb toen de emmer besteld toen ze zelf klei bestelde

groetjes dianaDesiree, schreef:

>

> Mijn dochter kreeg voor haar derde verjaardag klei. Gewoon

> die in verschillende kleurtjes. Nu mocht ze vanmiddag kleien.

> Wat een teleurstelling. De klei was nl. best hard (terwijl

> het zo uit de verpakking kwam) en niet te kneden voor kleine

> kinderhandjes.

> Weten jullie hoe je klei zacht kan krijgen? Of anders waar je

> wel kneedbare klei kan kopen?

> Groetjes Desiree

• Lieke

Hoi

De klei die jou kind kreeg zal wel wel Fimo klei zijn ,dat is niet voor heel jonge kinderen .

Ik werk daar zelf mee en ik kan je zeggen dat ik er soms nog moeite mee heb .

Er is zo veel op klei gebied ,ook voor kleine kinderen .staafjes gekleurde klei of zelf drogende klei ,die je dan ook nog kunt kleurn .

Dach klei ,ook heel leuk .

Op school is men vaak best bereid dit te bestellen .

En de hobby winkel of de speelgoed winkel verkopen deze klei .

Veel plesier ,Want het is heel leuk om te doen.

Groeten Lieke

• marion

Hoi Desiree,

Weet alleen maar hoe je “echte” klei zacht maakt: omwikkelen in een natte handdoek en dan in een afgesloten plastic zak. Paar dagen laten rusten. Zo wordt er weer water opgenomen.

marion