cowboys & indianen

  • yvonne

    Wij hebben op school binnenkort een thema-feest over cowboys en Indianen. Nu ben ik op zoek naar leuke knutselideeën over dit thema, wie kan mij helpen!

    groetjes, Yvonne

  • ^._.^ Kittekat

    Je zou eens naar www.hasselbraam.nl kunnen gaan. dat is een basischool in almere waarvan ik weet dat ze vorig jaar dit item heel uitgebreid hebben behandeld. Ik weet zeker dat je, als je ze mailt, een antwoord krijgt!!!

    Succes: Kitty

  • gerda bakker

    Ik heb alleen wat ideetjes voor indianen. Wij hebben op school een project over indianen. Na de mei vakantie gaan we er mee aan de gang. Wij hebben een aantal werkjes.

    Hier komen ze:

    Vredespijp: een opgerold papier (of plastis buisje) laten beplakken met reepjes papier of laten verven, met wol omwinden. Dan een houdertje van een eierdoos uitknippen en folie er omheen doen. Deze bevestig je op de buis of rol papier met draadje. Dan watten in de kop (eierdoos puntje) stoppen en je hebt een leuke vredespijp

    T-shirt: effen, lichte kleur, grote maat. Kun je laten beverven en er dan rafels aan de onderkant en aan de mouwen knippen

    Hoofdtooi:Van rib papier, in allerlei kleuren, een band van 5-10 cm knippen. Veren knippen van felle kleuren, in laten knippen en dan een sate prikker er achter plakken met plakband en in de band steken. Hoofdtooi afpassen op kinder hoofd

    Indianen ketting: Deksel van een glazen pot laten beplakken en aan een touw rijgen. Ik denk dat je er eerst gaatjes in moet boren (ik moet dit zelf nog uit proberen, ik weet niet of het werkt), dan verschillende kralen er aan rijgen. Je kunt ze zelf ook maken.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik wens je veel succes met dit thema. Als je nog leuke ideetjes hebt dan mag je me die wel mailen. Gr Gerda Bakker

    -

  • julotte

    dit zijn knutsels voor echte indianen

    > Vredespijp: een opgerold papier (of plastis

    > buisje) laten beplakken met reepjes papier of

    > laten verven, met wol omwinden. Dan een houdertje

    > van een eierdoos uitknippen en folie er omheen

    > doen. Deze bevestig je op de buis of rol papier

    > met draadje. Dan watten in de kop (eierdoos

    > puntje) stoppen en je hebt een leuke vredespijp

    >

    > T-shirt: effen, lichte kleur, grote maat. Kun je

    > laten beverven en er dan rafels aan de onderkant

    > en aan de mouwen knippen

    >

    > Hoofdtooi:Van rib papier, in allerlei kleuren, een

    > band van 5-10 cm knippen. Veren knippen van felle

    > kleuren, in laten knippen en dan een sate prikker

    > er achter plakken met plakband en in de band

    > steken. Hoofdtooi afpassen op kinder hoofd

    >

    > Indianen ketting: Deksel van een glazen pot laten

    > beplakken en aan een touw rijgen. Ik denk dat je

    > er eerst gaatjes in moet boren (ik moet dit zelf

    > nog uit proberen, ik weet niet of het werkt), dan

    > verschillende kralen er aan rijgen. Je kunt ze

    > zelf ook maken.

    >

    > Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik wens je veel

    > succes met dit thema. Als je nog leuke ideetjes

    > hebt dan mag je me die wel mailen. Gr Gerda Bakker

    > -