ballonfiguren

• jolanda

ik heb ballonnen waar je verschillende figuren van kunt maken (draaien), b.v. een hond of een vliegtuig. ik weet alleen niet hoe dat moet.

wie kan mij helpen met voorbeelden of andere tips.

groetjes jolanda

• patricia

Hallo Jollanda

Ballonfiguren maken is niet zo moeilijk als je denkt.

Opblazen dat is de belangrijk punt.

Je moet zien als je ballon blaast voor wat hij gaat dienen!

Vb. Voor een hondje te maken moet je hem maar een vierde van je ballon blazen.

Als je meer wilt weten over ballonfiguren kunt je me contakteren langs mijn email adres . Ik zelf ben een Ballonnenclown en doe dat al 7 jaar.

Dus heb je een vraag lat het dan maar weten.

• Emmy

Hallo, ik heb nog een leuk idee voor een ballonfiguur. nl. een ballonvogel. Het is wel een gewone ballon! 1.Neem een vrolijke kleur ballon en blaas ‘m stevig op. 2.Knip van crepepapier in verschillende kleurtjes stroken van ongeveer 5 -10 cm.hoog en ongeveer 20-25cm. lang.Leg nu 2 of 3 stroken in verschillende kleuren op elkaar en maak er een heleboel knipjes in, zodat er een rand van zo’n 2 cm overblijft. Draai de stroken nu in elkaar zoals bij een roosje maken. Hiervan heb je er 4 nodig; 2 voor de vleugeltjes, 1 voor het staartje en 1 voor z'n kuifje. 3.Knip de “voeten” uit d.m.v. een groot ovaal te knippen van stevig papier, je kunt dit aan de voorkant ietsjes inknippen (hartvormig), hierop plak je de ballon vast, met het knoopje aan de onderkant en iets schuin naar achteren(staartje).

Nu kan íe staan. 4.Knip nu 2 grote en 2 kleinere rondjes van papier voor de ogen en maak evt. van crepepapier wimpers.Knip van oranje papier een ruitvorm voor de snavel.Vouw deze om tot bijna aan ‘t midden, laat een klein plakrandje over.Plak nu aan beide zijkanten de vleugeltjes van crepepapier, op dezelfde hoogte plak je ook de ogen.Op z’n kop plak je ook een “roosje” als kuifje en aan de achterkant aan 't knoopje maak je de laatste vast.Dat is het staartje.Als laatste plak je de snavel erop en klaar is de ballonvogel!

Veel succes!jolanda schreef:

>

> ik heb ballonnen waar je verschillende figuren van kunt maken

> (draaien), b.v. een hond of een vliegtuig. ik weet alleen

> niet hoe dat moet.

> wie kan mij helpen met voorbeelden of andere tips.

> groetjes jolanda