museum

• Steph

Ik wil met mijn klas een museum van jezelf gaan maken. Hierin komen foto's van de kinderen van vroeger tot nu. Ook wil ik een stamboom maken etc.

Ik wil dit alles in een mooi aangekleden schoenendoos doen. Heeft iemand een idee hoe ik de schoenendoos zo mooi mogelijk kan beplakken met weinig/ goedkoop materiaal?

Groeten Merel

• veerle derave

Dag Merel, Met behangerslijm en gescheurd glaspapier in verschillende kleuren door elkaar kan je een heel kleurrijk resultaat bekomen. Laat ze eerst stukjes scheuren uit glaspapier. Smeer een stuk doos in met behangerslijm en laat ze de stukken op de lijm plakken. Als heel de doos vol hangt en goed droog is, kan je ze nog vernissen zodat hij langer mooi blijft.

Ander ideetje: bekleed de doos met kraftpapier in een kleur, ook vastlijmen met behangerslijm. Neem van oude foto's, liefst zwart-wit, kopies op gebroken wit of ivoorkleurig papier. Scheur of knip met een kartelschaar de foto's uit en plak ze op de doos. Zo lijkt het een oude doos met vergeelde foto's. Je kan dan op de hoeken nog een paar splitpennen door de doos steken zodat het lijkt dat ze op de doos met duimspijkers vasthangen.

Ik hoop dat je met deze ideeën wat kunt beginnen, succes? Veerle