HELP!!

• Rosie

Hallo,

ik loop stage in een buurtcentrum met vooral meiden van vier tot 12 jaar. Elke woendsdag gaan wij knutselen maar het is vrij lastig om iets te bedenken wat zowel een kind van vier leuk vind als een kind van 11. Wie kan mij de komende weken verder helpen met leuke knutselonderwerpen???

Bij voorbaat dank Rosie

• Els

Hallo,

Toevallig loop ik ook stage bij een soort buurtcentrum. Het is misschien een idee om de groep in tweeën te delen. Een groep van 4 tot 6 en een groep van 7 tot 12, dat doen we op mijn stage ook. Leuke tips kun je vinden op www.knutselidee.nl, het zijn er teveel om op te noemen. Zoek eens op het internet, er zijn genoeg dingen te vinden. Veel succes.

Groetjes Els

• Emmy

Hoi Els, ik werk zelf op een buurthuis en doe iedere week op woe. middag een instuif, ook met kinderen van 4 t/m 12 jaar. Het is inderdaad wel eens moeilijk, maar je kunt genoeg doen hoor! Zoals bijv. een thema-maand organiseren en iedere week iets maken wat met dit thema te maken heeft. Wij hebben pas een sprookjestocht gehad, met kleding, toverstokjes, lampionnen, enz. Was heel erg leuk! Je kunt ook één idee heel simpel uitwerken voor de kleinsten en steeds iets moeilijker maken voor de oudere kids. (van plakken en knippen tot figuurzagen bijv.) een aanrader is het boek; “ wat doen we vandaag”, speciaal voor wat jongere kids.Wij hebben 3 groepen, groep1: 4,5,6,jr. groep 2: 7,8,9 jr. en groep 3: 10,11,12 jr. Zo kun je activiteiten op verschillende niveau's uitwerken! Nog een tip: vraag de kinderen zelf wat ze leuk vinden! Veel succes!Els schreef:

>

> Hallo,

>

> Toevallig loop ik ook stage bij een soort buurtcentrum. Het

> is misschien een idee om de groep in tweeën te delen. Een

> groep van 4 tot 6 en een groep van 7 tot 12, dat doen we op

> mijn stage ook. Leuke tips kun je vinden op

> www.knutselidee.nl, het zijn er teveel om op te noemen. Zoek

> eens op het internet, er zijn genoeg dingen te vinden. Veel

> succes.

>

> Groetjes Els