Wie kan mij helpen aan een werkbeschrijving voor het maken van bloemen van (crêpe)papier, of weet op welke site ik daar meer info over kan vinden?
Hallo Marjan,
Ik weet hoe je hele mooie (grote) bloemen kunt maken van zijdenvloeipapier.
Dit is fijner dan crêpe-papier en makkelijker om mee te werken.
Ik heb het vroeger op school geleerd en heb er zelfs een keer het podium van de stadsschouwburg mee versierd..
Ik zal proberen uit te leggen hoe het moet, het is niet moeilijk.
Je hebt nodig 5 vellen zijdevloeipapier in 3 kleuren. Het mooiste is het als je van donker naar licht werkt: b.v. 2 vellen paars, 2 vellen lila en 1 vel wit.
Als je ze koopt zijn het grote dubbele vellen. Je moet ze op de vouwlijn doorknippen zodat je in totaal 10 vellen hebt ( dus 4-4-2)
Je legt alle vellen op elkaar (donker onderaan)
Vervolgens ga je een soort harmonica vouwen (ik hoop dat je snapt wat ik bedoel) te beginnen aan de smalle kant, ongeveer 2 cm omvouwen tot je niet verder kunt.
Dan doe je er in het midden plakband omheen zodat je het papier aan twee kanten kunt uitwaaieren (zo lijkt het op een grote vlinderdas)
De zijkanten knip je schuin af.
Nu leg je het geheel voor je met de donkerste kleur onder en gaat eerst aan 1 kant 1 velletje papier naar boven trekken. Je wordt er steeds handiger in en een scheurtje valt niet op als het klaar is.
Dan 1 velletje aan de andere kant en zo ga je verder, steeds om en om aan iedere kant 1 velletje naar boven trekken; Je mag het plakband niet meer zien. Het gaat het best als je het geheel aan de onderkant bij het plakbad vasthoudt.
Als je het goed doet heb je een schitterende bloem met een wit hartje, daaromheen lila en een paarse onderkant. (b.v.)
Ik hoop dat je begrijpt wat de bedoeling is want ik heb inmiddels wel gemerkt dat het maken van de bloem gemakkelijker is dan het maken van een beschrijving….
Veel succes!
Mocht je dit willen gaan proberen dan hoor ik graag nog eens of het gelukt is.
Groetjes,
Rian
Hallo, ik heb een leuk ideetje voor narcissen, je hebt nodig:1. dikke groene rietjes die je bovenaan kunt ombuigen 2. lichtgeel papier, donkergeel papier en evt. ook paars papier, groen papier,schaar, lijm. Uitleg: -Knip de bovenkant van het rietje in, d.m.v. allemaal kleine knipjes van ongeveer 1 cm. en vouw deze naar buiten
-Knip van lichtgeel papier een rondje van ongeveer 8 cm. doorsnee. Knip dit in tot aan het midden en draai hem nu zo over elkaar heen dat je een puntje krijgt (zoals je een pijltje draait).Plak het vast en plak het puntje vast in het rietje (op de knipjes).- Knip 5 of 6 bloemblaadjes uit van donkergeel of paars papier, in de vorm van een druppel, deze moeten wel iets langer zijn dan het “hart”dat je net in het rietje hebt geplakt.- Plak nu een voor een de blaadjes om het hartje heen en laat ze iets over elkaar vallen.- Vouw de blaadjes een beetje naar buiten.- Knip een 3-hoekje en maak er knipjes in.Plak dit in het hartje - Knip van groen papier een of twee lange bladen en plak ze aan het rietje.Nu heb je een narcis, je kunt hem in allerlei kleurtjes maken! p.s. met een figuurschaar kun je het hartje golvend maken! Veel succes!
Rian Schreef:
——————————————————-
> Hallo Marjan,
>
> Ik weet hoe je hele mooie (grote) bloemen kunt
> maken van zijdenvloeipapier.
> Dit is fijner dan crêpe-papier en
> makkelijker om mee te werken.
> Ik heb het vroeger op school geleerd en heb er
> zelfs een keer het podium van de stadsschouwburg
> mee versierd..
>
> Ik zal proberen uit te leggen hoe het moet, het is
> niet moeilijk.
>
> Je hebt nodig 5 vellen zijdevloeipapier in 3
> kleuren. Het mooiste is het als je van donker naar
> licht werkt: b.v. 2 vellen paars, 2 vellen lila en
> 1 vel wit.
> Als je ze koopt zijn het grote dubbele vellen. Je
> moet ze op de vouwlijn doorknippen zodat je in
> totaal 10 vellen hebt ( dus 4-4-2)
>
> Je legt alle vellen op elkaar (donker onderaan)
> Vervolgens ga je een soort harmonica vouwen (ik
> hoop dat je snapt wat ik bedoel) te beginnen aan
> de smalle kant, ongeveer 2 cm omvouwen tot je niet
> verder kunt.
> Dan doe je er in het midden plakband omheen zodat
> je het papier aan twee kanten kunt uitwaaieren (zo
> lijkt het op een grote vlinderdas)
> De zijkanten knip je schuin af.
>
> Nu leg je het geheel voor je met de donkerste
> kleur onder en gaat eerst aan 1 kant 1 velletje
> papier naar boven trekken. Je wordt er steeds
> handiger in en een scheurtje valt niet op als het
> klaar is.
> Dan 1 velletje aan de andere kant en zo ga je
> verder, steeds om en om aan iedere kant 1 velletje
> naar boven trekken; Je mag het plakband niet meer
> zien. Het gaat het best als je het geheel aan de
> onderkant bij het plakbad vasthoudt.
>
> Als je het goed doet heb je een schitterende bloem
> met een wit hartje, daaromheen lila en een paarse
> onderkant. (b.v.)
>
> Ik hoop dat je begrijpt wat de bedoeling is want
> ik heb inmiddels wel gemerkt dat het maken van de
> bloem gemakkelijker is dan het maken van een
> beschrijving….
>
> Veel succes!
>
> Mocht je dit willen gaan proberen dan hoor ik
> graag nog eens of het gelukt is.
>
> Groetjes,
> Rian
hgahahahahhaha a
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?