knutselen voor jongens van 8 t.m.12

  • lia

    Graag wil ik ideeen ontvangen om met jongens te doen. Zelf denk ik aan hout bewerken, solderen ofiets anders stoers. Wie kan mij hier mee helpen?

  • gisele

    je kunt inderdaad gaan solderen. Ik heb zelf een technische achtergrond en als oefening op school voor te solderen deden wij auto's solderen.

    Met behulp van een tekening van een auto, uit een kleurboek bijvoorbeeld, daar de koperen draad opleggen en op maat knippen. en zo stukje bij beetje de auto aan elkaar solderen. Erg leuk om te doen, vond ik tenminste. (De koperdraad zit in gewoon electriciteitskabel die je bij de gamma kunt kopen.

    Of denk anders aan een vogelhuisje, opbergbakjes. Of misschien wel figuurzagen.

    Veel succes….

  • Poppy

    Geachte l.s,

    ik ben op zoek naar een paar vorbeeld van knuselwerk voor jongens

    Hartelijke dank voor je tips.

    Poppy

  • Ly

    Hallo,

    Ik werk zelf bij een bso en heb voor de oudere jongens ooit een slagveld bedacht bestaande uit grind(stenen), tegellijm (poedervorm), en plastic soldatjes erbij. De stenen kunnen ze eenvoudig op elkaar lijmen met de tegellijm. Verder eenvoudig aan te vullen met takjes, stukjes hout etc. Was een hit bij de bso in ieder geval. De kosten zijn ook nihiel.

  • Christine

    Bij bouwpakketten op mijn site www.knutselkind.nl staan erg leuke dingen voor oudere jongens zoals figuurzagen, huis of kasteel bouwen met echte baksteentjes.

    Veel plezier!

  • piet

    haalo ik moet een sepries maken voor een jongen van school die 12jaar is

  • Tineke

    Ik heb onlangs met jongens van 8 jaar een vliegtuig gemaakt.

    de vorm van een vliegtuig en 2 vleugels op tempex (piepschuim 1 cm dik) bij de bouwmaterialenhandel gehaald

    getekend. Met een stenleymesje uitgesneden en vervolgens beplakt met papier uit een atlas.

    Erg leuk om op te hangen in de slaapkamer.

    De jongens vonden het geweldig leuk om te doen.

    Een A4 formaat karton, daar plak je blauw papier op (dit is de achtergrond)

    Dan ga je van bruin golfkarton rechthoek zo'n 12 cm hoog, heuvels knippen en die plak je dan weer op.

    Dan maak je van geel of rood golfkarton een graafmachine. en van de grijper ed. daar plak je op elk scharnierend onderdeel een moertje.

    De wielen maakt je van een klein calve saus dopje en het achterste grote wiel van een dop van 6 cm. die maak je aan de rand zwart.

    Dan knip je 2 rondjes van golfkarton op de wielen en daar plak je dan weer een ringetje op.

    Vervolgens gaan ze op de heuvel bij de grijper afval plakken en dat kan bestaan uit een stukje van een rietje, stukje ballon, een paperclip ed.

    wordt erg leuk.

    Een van de jongens bedacht dat stukjes groene ballon tuinafval was.

  • kkhhh

    nnbvfjcvbncghjvbvvnnvjm

  • warda

    beste mensen

    ik wil graag voor een jongen een cado geven want hij is jarig vandaag kunt uw voor hem iets verzinnen plzz groetjes warda(:P)

  • Rajiv

    Halo ik wil graag een leuk houten vogel maken weet iemand hie je dat doe