knutselen voor 4/5 jaar

• Jolanda

Hallo allemaal,

Ik ben hier voor het eerst. Mijn naam is Jolanda, en ik ben leidster bij de kleine BuitenSchoolse Opvang groep, op een kinderdagverblijf. Ik heb dus kinderen van 4 en 5 jaar onder mijn hoede.

Wie weet er nog leuke knutsel iedeen voor deze leeftijd? Je mag me ook doorverwijzen naar sites. Ik heb er een aantal gevonden, maar ik wil graag nog meer iedeen.

groeten van Jolanda

• Fransje

Hoi, op speelzolder.com staat wel eens wat. Ik geloof iets met broodddeeg maken.Mijn zoontje is drie en kan nog niet zo goed knippen. Dus hij plakt, verft, kleurt veel. En kleien natuurlijk. Mutsen en hoeden van karton vindt hij prachtig, zo kan hij zich ook nog verkleden. Sorry, meer kan ik op het moment niet bedenken,als ik nog iets weet laat ik het je weten. Groetjes Fransje

(Oja, misschien kan je ook eens op het peuter/kleuter prikbord informeren.)

• Fransje

Hier ben ik weer, nog wat ideetjes:een springtouw knopen en vlechten, muziekinstrumenten maken van wc-rollen, pompoen maken, placemats maken, e.v. ook plastificeren naderhand, papier mache (iets een voudigs), maskers maken van papieren bordjes etc etc. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Groetjes! Fransje