Wie kan mij helpen???

• maria

Hallo allemaal,

Per toeval ben ik op deze site terechtgekomen en ik ben er heel blij mee,want ik kom er niet uit.

Ik struin het internet af naar knutseliedeen,daar mijn kids 12 en 8 jaar,gek zijn van freubelen.

Ik vindt het ook heel leuk en buiten het kaarten maken,potten en dakpannen versieren,wil ik me nu wagen op iets anders.

Ik wil namelijk een dil boek,verven,plakken,ja ik kan het moeilijk uitleggen,maar ik zeg eens ergens een dik boek,waarvan het net was alsof de bladeren waren omgeslagen,dit boek was geschildert en er was een afbeelding met tekst op geplakt,ik vindt dit zo mooi,maar ik kan het nergens vinden.

Wie kan ons helpen.

Maria

• Irene

Hallo Maria, ik denk dat je dit bedoeld. Ee decoboek maken.

Benodigdheden:

een oud boek met harde kaft en min. 250 blz.

pretex of behangerslijm.

diverse kleuren acrylverf.patina.

decoratie materiaal.

Je neemt het boek en sla het in het midden open

Dan begin je vanaf de eerste blz. alle bladen aan elkaar te lijmen, dit is een hoop werk. hoe dikker het boek hoe mooier het resultaat. zorg dat de blz. niet te plat op elkaar komen. Doe het zelfde met de andere helft.

Rol met een potlood ezelsoren in een paar van de laatste te plakken blz.

Dan het boek goed laten drogen, dit duurt wel een paar dagen, hoe meer lijm hoe langer het drogen moet. dan heb je een opengeslagen boek met ezelsoren.

nu kun je het boek schilderen met acrylverf naar wens.

als het niet in 1 keer dekt, schilder je hem nog eens.

als dat droog is ga je er met patina overheen. druip de een stukje stof in de patina en wrijf over je geschilderde boek heen.Dit moet je even uitproberen, beetje ronddraaien krijg je een oud effect)(denk om kleding want patina is op terpetine basis) dan kan je het boek aankleden, met bv.

figuurtjes van fimo klei, 3D plaatjes, natuurmaterialen uit tuin of bos, spiegeltje, gedichtje erop, je kan eigenlijk van alles bedenken.

Als alles af is kan je het gehele boek nog een keer bestrijken met multicoat.

dit is uit voorzorg, tegen vingers of water.

dit hoeft niet.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Irene.

• Irene

http://www.de-jongh.tmfweb.nl/page3.html

hier staat nog een handleiding voor het maken van een decoboek

gr. Irene

• maria

Hoi Irene,

10000 maal dank,we zijn op dit moment bezig met vaasjes versieren en potten,heel erg leuk,de kinderen hebben er echt plezier in.Ik heb nog oude dikke boeken uit de ECI tijd hihi die kan ik heel goed gebruiken,mijn plan is om geboorteboeken te maken voor mijn meiden,is weer eens iets anders dan geboorte tegeltje,vindt je niet?

Echt heel erg bedankt,morgen aan de slag.

Groetjes,Maria

• Irene

hoi Maria, je hebt het er maar druk mee, maar wel heel leuk om te doen.

Geboorte boeken is ook heel leuk, en is zeker weer eens wat anders.

Veel knutselplezier, groetjes Irene

http://www.picturetrail.com/amandel

• maria

Hoi Irene,

Ik heb al iets in je gastenboek geschreven,maar doe het hier nogmaals.

Het decoboek is bijna af,hij is lila,met roze,en goud geworden,het is inderdaad een klus,maar ik ben er zo trots op.Ik ga nu nog proberen om aan een servet met ooievaar of wiegje te komen en kom ik daar niet aan dan zal ik mijn creativiteit moeten raadplegen en probeer ik van fimoklei een ooievaar of iets dergelijks te maken.

Ik ben er echt heel blij mee,nogmaals bedankt (ik blijf bedanken :-))

Groetjes Maria