sint maarten

• karin

Hallo iedereen ik heb een vraagje: Ik loop nu stage en heb de opdracht gekregen om een lampion met de kinderen te maken, en ik zou het leuk vinden om leuke ideeen te krijgen over het maken van lampions. De doelgroep waarvoor het bestemt is in de leeftijd van 4 tot en met 6 jaar. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een idee voor een leuke en originele lampion.

Ik wacht op reactie en alvast bedankt

Groetjes karin

• Cathy

Wanneer is het eigenlijk ook al weer Sint Maarten??

Succes.

Groetjes van Cathy

• Anja (beheerder)

11 november!

Anja

• ^-.-^ Kittekat

Zelf blijf ik van die ouderwetse lampionnetjes het leukst vinden.

Vliegerpapier in een kokervorm plakken.

Een wat hoger/hoger stuk papier ook in een koker plakken (zelfde diameter als de eerste) en daar in de lengte in knippen. Het ziet er uit als stroken. alleen blijven die aan het papier zitten.

Tweede koker alleen aan de bovenkant en de onderkant aan het vliegerpapier plakken, zodat de stroken open gaan staan.

Ik probeer hieronder een voorbeeldje te typen…hopelijk komt het over.

/ll\

/ ll \

\ ll /

\ll/

Touwtje er aan, en een elctrisch lampje.Niet zo mooi, zo'n ding op batterijen, maar wel zo veilig :)

Groetjes!

www.kittekatdesign.nl

• Paula

Wat ook altijd leuk is en niet snel stuk gaat:

met ecoline lekkere kleuren op een wit stevig stuk tekenpapier ( a-3?)

als het droog is met zonnebloemolie insmeren dan wordt het als perkament en heel mooi doorzichtig. Met keukenpapier meeste olie afnemen, laten drogen voor een dag of zo.

Koker maken, bovenkant voor de stevigheid even 1 cm omvouwen

Bodem erin, lampje en klaar!

• Anita

Op Pinkelotje.nl staan ook leuke ideeën met foto's.

Veel succes.

• nel

van kippengaas met grote gaten een stuk afknippen van ongeveer 50 cm breed en 25 cm hoog, De bovenkant afplakken met tesacrepe en een koker vormen waarbij je de ijzerdraadjes ombuigt met een tangetje.

Daarna met gekleurde stroken crepepapier door de gaten van het gaas vlechten.

Van ijzerdraad een hengsel eraan vastmaken en je hebt een leuke lampion.

Veel succes Nel

• marlies

Ik heb dezelfde opdracht gekregen en er zijn ook nog leuke voorbeelden op www.knutselidee.nl

• yvon

Hoi Karin.

Ik heb met de zelfde doelgroep gewerkt. Ik haalde veel voorbeelden en opdrachtjes en ideeen van www.speelzolder.nl.

En in de winkel heb je een boekje die knutselkunst heet. Waar veel patronen instaan die makkelijk voor te knippen zijn voor kinderen van deze leeftijd.

Daarnaast zou ik je eigen fantasie mee laten draaien waardoor je nog meer ideen kan verzinnen met de zelfde patroon.

Voorbeeld: Ik had een hele grote prikbord in het lokaal. Ik knipte uit het knutselkunst boekje iets voor de kinderen maar ook voor mezelf . Vanuit daar maakte ik een collage zomer: met eendjes, bloemen, schapen enz die de kinderen maakte en zelf maakte ik bijvoorbeeld een boer. Door deze manier van werken kwamen de knutsel werkjes van de kinderen beter uit tot een collage.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

yvon