idee voor herfstbladeren?

  • lilian

    Hoi allemaal

    Wie weet of en wat ik kan doen met mooie herfst bladeren.

    Ik dacht zelf aan op een bloempot plakken ofzo maar heb dat nog nooit gedaan,

    kan dat en hoe kan ik dat doen zo dat het mooi blijft?

    Ik wil wel graag wat maken wat ik weer kado kan doen aan iemand,andere ideen ook welkom.

    Leuk als iemand wat weet voor mij.

    groetjes lilian.

  • Irene

    Hallo Lilian, hoe dat precies moet weet ik eigenlijk niet, maar je zou eens een proefje kunnen maken op een potje. Droog wel eerst de bladeren, tussen een boek met iets zwaars erop, of als je dat hebt een bloemenpersje.

    anders verrotten de bladeren, een beetje expirimenteren is ook wel eens leuk. Ik zou ze dan als ze gedroogd zijn, voorzichtig met modpodge of servettenlijm erop plakken, en dan weer aflakken met die lijm.

    als je de pot buiten wilt gebruiken moet je hem zeker aflakken met botenlak.

    Of het zo zou lukken weet ik niet, maar het is te proberen. Je kan ook wenskaarten maken met gedroogde bladeren en bloemetjes. Veel succes, groetjes Irene.

  • lilian

    bedankt irene.

    ik ga het inderdaad gewoon proberen.

  • m

    Een heel pak maken met állemaal herftsbladeren erop. Vastnaaien aan ouwe kleren, truien mutsen etc. Dan wél een foto maken in het bos als herfstmannetje/vrouwtje!

  • Lieke

    Hoi

    met gebroken blad gaat het ook en als het dan mooi bruin is , echt droog aan dat staat zo mooi .

    Of larier blad ,en dan traps gewijs .wel een paar keer af lakken .

    Daar heb je heel lang iets aan .

    Zelf heb ik eens van Judas penning een krans gemaakt ,maar dat moest met ijzerdraad .

    Hij heeft het een paar jaar uit gehouden .groeten Lieke