brooddeegrecept

  • jolanda

    graag wil ik het recept van brooddeeg niet om te eten maar om te schilderen

  • H van Schaijk

    ik zou graag uitleg willen hebben over hoe je met brooddeeg. ik wil dit graag leren, en wat staat de verhouding van het deeg. en hoe lang moet je zo iets laten bakken. ik wacht op nader bericht

  • Irene

    Hallo, voor brooddeeg neem je, 1 kopje water, 3 kopjes bloem, 1 kopje zout, en een paar druppeltjes bv. slaolie.

    Meng de bloem en het zout, doe dan bijna het hele kopje water en de druppels of klein scheutje olie erdoor. kneed goed tot een stevige bal deeg.

    Is het te slap doe er een beetje meel bij. is het te dik doe er dan een beetje water bij. Nu kan je er vormen van maken. als je een pop of beest wilt maken, maak een propje aluminium en kneed dan het deeg erom heen, anders word het niet gaar in de oven. een tip voor je, haren kan je maken met een knoflookpers. dit geeft een leuk effect. Je moet met bakken in de oven ongeveer 180 tot 200 gr, de boel gewoon in de gaten houden, want als het te hard gaat word het te bruin. als het te snel bruin word deed ik er een stukje aluminiumfolie over tijdens het bakken.

    De baktijd hangt af van de dikte van het figuur, het deeg dus. laat het dan afkoelen

    en daarna kan je het evt. schilderen.

    succes, groeten Irene.

  • Mensje

    Hallo Jolanda.

    Het leuke van Zout deeg ,want dat is het ,is dat je er zo veel mee kunt doen.

    Ik heb vaak met de kinderen uit mijn woonwijk aan lange tafels van alles gemaakt.

    Bijvoorbeeld: je neemt een terracotta bloempotje stopt het vol met papier en boven op een stukje folie je maakt een vierkant lapje wat als kleedje over het potje gelegd word.maak van kleine stukjes deeg appeltjes peren druiven en ander fruit dat drapeer je op het kleedje en dan in de oven ,met lichte kleuren maak je eeen bonte kleedje en gekleurd fruit .

    Veel plezier .

  • Annemiek

    leuk, idee voor onze wijkvereniging !!

  • jolanda

    ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips en voor het recept jolanda