tips knutselen oudere verstandelijke gehandicapten

  • jose

    Voor een ouderensoos voor verstandelijk gehandicapten zoek ik leuke, simpele knutselideeen die toch niet kinderachtig zijn. Wie o wie heeft tips?

  • Esther

    Haalo Jose,

    Ik heb zelf jaren met verst. gehandicapten gewerkt en doe nu als vrijwilligster twee keer per maand knutselen met mensen uit een gezins vervangend tehuis.

    Daar is vooral brooddeeg en werken met gips erg in trek.

    Verder heb ik ook leuke ideetjes op gedaan bij www.knutselidee.nl

    (sommige zijn inderdaad wat te kinderachtig)

    Als jij nog leuke ideeen heb, sta ik daar graag voor open. Misschien kunnen we op deze manier wat ervaringen uitwisselen??

    Ik hoor graag van je,

    Esther

  • jose

    Esther, bedankt voor je tips. www.knutselidee.nl is inderdaad erg handig. Het is erg moeilijk om leuke, niet kinderachtige en makkelijk te maken ideeen te vinden. In boeken met simpel knutselen kom je vaak alleen kleuterwerkjes tegen. Dat is niet echt interessant voor ouderen, ook al zijn ze dan verstandelijk gehandicapt. Ik haal zelf ook veel uit decoratiegidsen en knutseltips uit libelle enzo.

  • mevr de vries

    dltk-kids.com wel engels maar heel veel te vinden ga maar es kijken

  • bahar

    ik loop stage op een activiteitencentrum en ik zou graag meer leuke ideetjes willen weten over knutselen met oudere verstandelijk gehandicapten. Het moet ook niet te kinderachtig zijn. Can somebody help me?

  • b.nijland

    Ik zou graag een leuke tip willen om een voorjaarsstukje te maken met ca.30 gehandicapten

    het moet ca. 1 tot 1.5 uur in beslag nemen

  • Lily

    Wij gaan met de lenteworkshops een bloempot versieren met van die servetknipsels en geven dan een narcisje mee om er in te doen. We doen ook bloemschikken en dat gaat ze ook prima af en maken mooie dingen!

    Groetjes Lily

  • Petra

    Ik knutsel zelf ook met ( oudere) verstandelijk gehandicapten.

    Ik ben nu bezig met hun met een schoenendoos die wordt beplakt met kleine stukjes cadeaupapier.Of gekleurd papier wat de cliënt mooi vind.

    We gebruiken hier behanglijm voor.

    Je laat de cliënt zichzelf uitleven met het scheuren van het papier wat ze al leuk vinden om te doen.

    Daarna gaan ze op hun eigen manier de doos volplakken.

    Als de doos helemaal droog is lak je de doos af .

    Ze kunnen er zelf spulletjes indoen ( foto's ,boekjes e.d)

    Ik hoop dat je hier wat aan heeft.

  • christiane mattheeusen

    bahar Schreef:

    ——————————————————-

    > ik loop stage op een activiteitencentrum en ik zou

    > graag meer leuke ideetjes willen weten over

    > knutselen met oudere verstandelijk gehandicapten.

    > Het moet ook niet te kinderachtig zijn. Can

    > somebody help me?

    wij hebben aan zee juweeltjes gemaakt met eierschalen hangertjes voor meisjes sleutelhangers voor jongens

    vierkantenhoutjes schilderen in zwart ,dan lijmerop,daneierschalen in stukjes.

    dan inkleuren met waterverf en vernissen met doorschynende nagellak