kabouterfeest

  • marloes

    Hoi,

    Ik ben marloes werk op een kinderdagverblijf en heb de volgende vraag aan jullie wie heeft er nog leuke ideeen enof voorbeelden voor het kabouterthema. Vanaf 1 sept beginnen we met het thema en sluiten dit af op 29 sept met een kabouterfeest.

    alvast bedankt.

    groetjes marloes

  • Irene

    Hoi Marloes, hier is een site met een lesidee over kabouters voor peuters, (het is natuurlijk net hoe oud de kinderen zijn) maar misschien kan je hier iets mee, groetjes Irene.

    http://www.lesidee.nl/thema12/lente/kabouterpad.htm

  • diana

    Hallo Marloes,

    Er zijn verschillende boekjes in de handel en waarschijnlijk ook in de bibliotheek met dit thema. Ik kan je twee titels geven die ik zelf bezit nl.“ Hoera, ik geef een knalfeest” van Claudia van der Sluis, en“ Kinderpartijtjes” dit is een boekje van Honig.

    Ik hoop dat ik je wat op weg hebt geholpen.

    groetjes Diana.

  • ^-.-^ Kittekat

    Ik herinner me een feest op het kinderdagverblijf van mijn dochter (heel lang geleden.Ze is nu bijna 17!)

    Bij binnenkomst kreeg ieder kind een puntmuts van crepepapier, met daarom heen een ‘gouden’ strook papier.

    Aan de muts zat een baard van watten, en ze kregen een rode stip op hun neus geschminkt.

    Ze mochten kiezen wat voor toverdrankje ze wilden drinken. (Aanmaaklimonade, groen en rood) Ofschoon ik moet zeggen dat velen dat eng vonden.

    Ik herinner me kabouterpannenkoekjes (poffertjes) en poppenkast. Het verhaal ging natuurlijk over een kabouter.

    Ik weet niet of je hier iets aan hebt. Ik vond het toen heel leuk en mijn dochtertje ook ((O: