zakdoekmuis

  • lianne

    Mijn inmiddels overleden grootmoeder kon muizen vouwen/rollen van een stoffen zakdoekje. Weet iemand hoe dit ook al weer moet. Ik zou het heel graag opnieuw leren.

    Groetjes Lianne

  • Janny

    Hoi Lianne,

    De zakdoekmuis wordt heel precies beschreven in “Het jonge vadersboek” van Nico Scheepmaker.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    Succes, Janny

  • lianne

    Ik ga naar de bieb!

    Thanks!

    Groetjes Lianne

  • Janny

    Heb je het al gevonden?

    Zo niet, dan kan ik je ook kopietjes sturen hoor!

    Groetjes, Janny

  • lianne

    Hoi Janny

    Nee ik heb het nog niet gevonden. In onze bieb hadden ze hem niet. De vrouw in de bieb dacht dat ik zwanger was en het boek voor mij vriend wilde halen. En blijkbaar kende ze mijn moeder dus de rest kun je wel raden!!!!

    Ik ga volgende week wel incoqnito naar de bieb in de grote stad, daar zullen ze hem wel hebben.

    Groetjes Lianne

  • SNEEUWWITJE

    Jou grootmoeder overleden,>?enje wou weten hoe je een zakdoekmuis moet maken??????

  • sonja

    Hallo Janny

    Ik las dat je het patroon wilden mailen wil je dat ook aan mij doen ik ben de webmaster van Sonja's knutselclub en vind dit wel leuk voor mijn site.

    Trouwens ik heb wel patronen op mijn site staan voor paashazen van theedoeken of zakdoeken.

    http://home.wanadoo.nl/sonjas-knutsel-club/

    M.v.g.Sonja

  • Pjotr G

    pffff….

    zakdoek zo vouwen dat je een driehoek hebt (punt naar boven)

    onderkant rollend dubbelvouwen zeg maar tot je halfweg bent

    het hele geval omdraaien

    de twee punten aan de zijkanten naar binnen toe vouwen zodat de punten bij elkaar komen

    nu stop je de bovenste punt tussen de twee punten en de onderkant van je servet in en nu moet je het helemaal doorrollen (servet naar binnen duwen als het ware)

    hierna komen je staartje en kopje eruit en voila!

    (eigenlijk moet je t voordoen tis wel erg vaag zo he)

  • Janny

    Hoi Sonja,

    Ik probeerde je een mail te sturen, maar krijg het dus weer retour.

    Is je adres wel helemaal correct? Neem maar even contact op met me.

    Groetjes, Janny

  • rooi

    http://tintangel.typepad.com/rondom-tintangel/zomerknutsels/

    veel plezier ermee