ideeen knutselen met ouderen

  • Ctje

    Hallo,

    Wie kan mij helpen? Ik ga op een dagverzorging voor ouderen werken.

    Nu is er mij dus gevraagd of ik de knutsel ochtend wil verzorgen.

    Lijkt mij erg leuk, maar weet niet goed hoe ik het aan moet pakken.

    Alle tips en ideeen zijn welkom.

    Alvast bedankt,

    Groetjes Cindy

  • mary

    Hoi Cindy

    Ik ben ook pas begonnen bij een dag opvang, ik doe dat 2 dagen in de week in het verzorgingstehuis waar ik werk

    Ik ga eerst met de mensen die naar de dagopvang komen koffie drinken , afgelopen week hebben we kerstkaarten gemaakt, tussendoor nog een bakje koffie en rond half 2 stoppen we dan gaan we naar boven , dan gaan we warm eten , somige mensen blijven dan boven die doen nog mee met de middag aktiviteiten , en andere gaan naar huis toe, het is leuk werk

    Ik doe het tijdelijk om dat mijn collega weg gaat en er nog niemand anders voor haar is aan genomen

    Ik heb nog wel een paar ideetjes,,

    Wat ik ook kan doen, servetten op kaarsen plakken.

    Een kransje met stof omwinkelen , en iets leuks er op doen.

    Een krans voor de kerst maken ,

    Kerst stukje maken

    Strijkkraaltjes onderzetters van maken.

    Potjes beplakken .

    Verjaardagskaarten maken.

    Ik hoop dat je er wat aan heb, heb jij nog ideetjes ,

    groetjes mary

  • rietje

    beste,

    ik werk als animatie in een rob-rvt wat wij doen gebeurt wel meestal bij dementerende bewoners, qua spel vinden ze bingo, en lotto fantastisch ook een balspel is zeer aan te raden, een kookactiviteit is ook zeer leuk, om te knutselen heb ik ook iets wij hebben namelijk een soort siliconenvrf, niet duur waar je een mooie tekening op een inleghoesje meemaakt en als die droog is op de vensters kan kleven, ook een groot paneel, met vb een grote appelboom beschilderen is heel fijn, samen de krant lezen of reminisceren ook een aanradertje, je kan dan allerlij dingen in een zak steken waar ze dan blindelings aan moeten voelen en raden wat het is, zorg voor uitgesproken structuur zoals pluche, kurk, …

    of samen een thema knutselwerk maken, vb voor zomer een ijscoupe dan meng je waspoeder met een klein beetje water dat kun je kleuren met krijtjes en in de coupes giet net een echt ijsje

  • marcel

    ik begin daar zelf ook mee meschien kunnen wij samen iedejen op doen .

    ik dacht een fruit schaal van papiermase en kaarten maken of iets met strijk kralen. groet marcel van de kracht

  • Jacqueline

    Hallo Ctje.

    Ik werk ook sinds een jaar in de dagverzorging.

    Mijn collega heeft een thema gekozen…oud Hollands delftsblauw.

    We maken in de loop van een paar maanden allerlei dingen in de kleuren blauw/wit

    -Pannelappen…stof met delftsblauwe opdruk met daartussen een laagje afzuigkapspul en een achterkantje.

    Mensen naaien met stiksteek de lapjes aan elkaar/omkeren.

    -Gevelhuisjes schilderen met waterverf. (Voortekenen)

    -tegels schilderen op paneeltjes die je goedkoop kunt kopen in een doorlopend patroon blauw/wit.

    Met wat blauw/witte attributen die volop te koop zijn bij Xenos wordt het een hele leuke thematafel,

    Vliners/bladeren tamponeren.

    Groetjes Jacqueline.

  • Nelly Huygens

    Goede morgen, Graag zou ik wilen uitzoeken welke knutselwerkjes kan geven aan bejaarden.

    Ik werk als vrijwilgster in een rusthuis en ben op zoek naar zoveel mogelijk ideetjes

    Dank bij voorbaat

    Nelly

  • Ellen

    Wie kan mij helpen om iets te knutselen met bejaarden.

    1x per maand moet ik iets creatiefs in elkaar zetten.

    Het is vrijwilligswerk.

  • Janitna

    >:D

  • Frank

    ja daar heb ik ook wel es last van moiiiiiiiiiii:)-D:X

  • wannes

    hey,

    je kan zonnebloemen maken,

    vertrek van de basis van isomo zonnebloemen, in de betere knutselwinkel te koop

    in het midden kan je dan zonnebloempitten met houtlijm vastkleven

    de bladeren kan je dan met (verschillende kleuren) geel beschilderen.

    ga op zoek naar een steel , een stuk riet is iedeaal; bevestig het aan de bloem,

    nog een blaadje en het resultaat is verbluffend

    groetjes