(houten) wielen

  • Elly

    Wie weet waar je (houten) wielen, van ongeveer 15 cm, kunt kopen voor onder een zelfgemaakte houten loopkar. Zelf maken is ook een optie, maar het is erg moeilijk om de wielen mooi rond te krijgen. We horen graag uw ideeen.

  • Johanna

    Op deze site http://www.hobbyhandig.nl/hhshopnl/enter.html?target=BouwtekeningenSpeelgoed.html vond ik wielen voor je.

    4 kunststof wielen met rubberen bandjes, doorsnede 14 cm.

    Bestelnummer H 264, uit HobbyHandig 119. € 7.95

    Op die site staan nog veel meer wielen, ik hoop dat er iets tussen zit dat je kan gebruiken.

    Sukses Johanna

  • johan blanchaert

    Beste,

    ik wil zelf een houten poppenwagen maken voor mijn kleindochter en heb problemen met het vinden van rubberen ringen voor op het profiel van de houten wielen. Ik denk aan ringen van ong. 125mm doorsnede en ong. 8mm dikte.

    Ik heb ook nog vragen bij het bevestigen van de wielen aan de houten wagen. Ik zou liever geen as gebruiken die twee wielen met elkaar verbindt. Ik zoek dus een methode waarbij een schroef (?) of bout gebruikt wordt om het draaiende wiel aan de wagen zelf te bevestigen.

    Johan Blanchaert.

  • Lei Beckers

    zoals ik begrepen heb, wil je rubber inlay (inleg) op je poppenwagenwielen , ten eerste moeten de wielen van de passende uitholling worden voorzien , bijvoorbeeld op de frees-

    tafel met een holprofiel-frees , en dan is er volrubber (snoer) zoals men dat noemt te koop op rol , in diverse diameters, en dan afhankelijk van de hol-profielfrees de juiste

    volrubber rond pees de juiste omtrek bepalen het snoer goed recht doorsnijden en met secondenlijm verlijmen , beetje secuur werk, maar heeft men wel fatsoenlijke wielen !

    succes toegewenst !