Speelgoed knutselen van 'afval'

  • Henriette

    Ik ben op zoek naar ideen om speelgoed te maken van leegen doosjes/waterflessen/pringle (chipdoosjes) , etc.

    Ik werk vrijwillig in een peuterspeelzaal in Afrika met de leeftijd 3-4-5 jaar, en aangezien hier bijna geen speelgoed is verzamel ik ideen om speelgoed zelf te gaan maken met de kinderen.

    Alle ideen welkom…

  • Wim

    Hallo,

    Op http://www.knutselidee.nl staan veel dingen om te maken met afval materiaal. En met veel dingen kan ook weer gespeeld worden na het maken.

    Groetjes

    Wim

  • Marion

    Ik heb een te leuk Amerikaans boek. Niet in Nederland verkrijgbaar, maar wel via Amazon (als het nog te krijgen is).

  • Berna

    Er is veel te maken van kosteloos materiaal!

  • Dick

    Mijn naam is Dick en maak samen met kinderen speelgoed (vooral mechanisch) van afval…

    het resultaat is altijd super te noemen !

    Voor vragen en e.v.t. foto's kun je mij altijd mailen, want een plaatje zegt altijd meer dan woorden…

    Groet: Dick Kluyver, Naarden.

  • marjoleine tel

    Beste Dick,

    Ik ben op zoek voor een project van ontwikkelingsorganisatie Plan Nederland naar een paar knutseltips voor speelgoed van afval. Om te laten zien dat kids hier dat net zo prima kunnen als hun leeftijdsgenoten ver weg (die maken de mooiste dingen). Het gaat om een paar tips, zowel voor jongens als meisjes. Kun je me hieraan helpen? NB het is dus niet commercieel, dit project!

    Dankjewel alvast!

    groetjes

    Marjoleine Tel

  • shana

    Beste,

    Ik ben studente kleuteronderwijs aan de Karel de Grote hogeschool.

    Als eindwerk ga ik een houten huis bouwen dat wordt gebruikt als speelgoedfabriek.

    Hierin kunnen de 5jarige kleuters net zoals In de derde wereld landen hun eigen speelgoed maken.

    Daarom ben ik eigenlijk nog op zoek naar allerlei informatie rond het speelgoed van deze landen of andere informatie die ook nuttig kan zijn hiervoor.

    Hebben jij soms iets dat mij hierbij nog kan helpen?

    Alvast bedankt.

    Groetjes, Shana

  • shana

    Beste,

    Ik ben studente kleuteronderwijs aan de Karel de Grote hogeschool.

    Als eindwerk ga ik een houten huis bouwen dat wordt gebruikt als speelgoedfabriek.

    Hierin kunnen de 5jarige kleuters net zoals In de derde wereld landen hun eigen speelgoed maken.

    Daarom ben ik eigenlijk nog op zoek naar allerlei informatie rond het speelgoed van deze landen of andere informatie die ook nuttig kan zijn hiervoor.

    Heb jij soms iets dat mij hierbij kan helpen?

    Alvast bedankt.

  • maudy

    Ik geef je een tip ga nooit naar

    Johannes Bosco Heerhugowaard

    Stomste school efaaa baby::o

  • _x_

    Hallo ,

    op school werken we rond het thema ‘afval’ en we moeten met afval iets van speelgoed maken

    kunt u me helpen met wat ideetjes ?