Peutertraktaties

  • Tamara

    Mijn dochtertje wordt bijna 2 jaar. Nu wil ik voor de kinderen van het kinderdagverblijf een traktatie maken. Wie heeft er leuke ideeen?

  • Marit

    Hoi,

    Misschien een idee, je neemt een mandarijntje, van een rond vouwblaadje maak je een mutsje, half inknippen en over elkaar vouwen, dan doe je een dropveter aan de achterkant van het mutsje door een gaatje, mutsje op de mandarijn “plakken”met b.v. iets gesmolten suiker. Als ogen en neus gebruik je smarties, plak je ook vast met suiker, voor de mond neem je nog een stukje dropveter.

    Nog een idee:

    - verschillende soorten fruit op een saté prikker prikken, dit alles in een halve kool, waar je zilverfolie omheen hebt gedaan, zodat je een egel krijgt.

    - een patatzakje vouwen, snoepjes of chips erin

    - aan een dropveter van die ronde nibbits aanrijgen met een sleutel in het midden.

    - een eekhoorntje( of iets anders) tekenen en uitknippen, voor een wc-rolletje

    plakken, en daar iets in doen.

    - worstje, kaas, druif enz. aan een sate prikker

    Hoop dat je een idee hebt gekregen.

    Groetjes Marit

  • judith

    Hoi,

    Ik heb een patroon voor een clowntje dat je kan overnemen op gekleurdpapier. In de ronde neus past precies een danoontje. Zelf al verschillende keren gebruikt. Als je dan ook nog verschillende kleuren papier gebruikt is het een vrolijk geheel. Echt een succes!!!!

    Ook heb ik patronen van autootje / treinen waar je een doosje rozijnen tussen kan doen. Ook grappig!

    Mocht je ze willen hebben dan kan ik ze je zo per post toesturen. Laat me maar even weten of je er wat mee kan.

    Groetjes Judith

  • kleurplaat.pagina.nl

    Hoi judith,

    Misschien wil je ze mij ook toesturen? Dan zal ik ze scannen en zou ik ze op een website kunnen plaatsen zodat meer mensen er plezier van kunnen hebben?

    Met vriendelijke groet,

    Anja Wouters

    beheerder knutselen.startpagina.nl,

  • joke

    snij een eierkoek door de helft, smeer er pasta op, plak de beide helften dubbel met een dropveter er tussen uit.

    2 rozijnen zijn de ogen, 2 chippies de oren; en klaar is je muis !!!

    Vul een wegwerphandschoen met popcorn, leuke strik erom en klaar!!

    Ook leuk is een paraplu versieren en er dan b.v. zakjes cips de wegwerphandschoenen eraan te hangen.

  • miranda sluijters

    hoi judith ik zag dat je van die leuke voorbeelden hebt van traktaies zou je ze misschien naar mij kunnen mailen door de scanner???

    ik woon vlakbij rotterdam misschien kan ik ze ophalen of wil je ze opsturen??

    groetjes mirandajudith schreef:

    >

    > Hoi,

    >

    > Ik heb een patroon voor een clowntje dat je kan overnemen op

    > gekleurdpapier. In de ronde neus past precies een danoontje.

    > Zelf al verschillende keren gebruikt. Als je dan ook nog

    > verschillende kleuren papier gebruikt is het een vrolijk

    > geheel. Echt een succes!!!!

    > Ook heb ik patronen van autootje / treinen waar je een doosje

    > rozijnen tussen kan doen. Ook grappig!

    >

    > Mocht je ze willen hebben dan kan ik ze je zo per post

    > toesturen. Laat me maar even weten of je er wat mee kan.

    >

    > Groetjes Judith

  • judith

    Hoi Miranda,

    Het heeft even geduurd,maar hier een reactie. Ik ben bij familie dus de patronen niet bij de hand, maar het weekend ga ik naar huis en dan kan ik ze je op sturen.Kun je het beste even je adres naar mijn mailadres sturen.

    Dan stuur ik ze direct naar je toe, zodat je ze begin volgende week hebt.

    Groetjes Judith

  • debbie

    Ik kan je zo niet zo snel aan andere leuke ideen helpen, er staan er zat hierboven vermeld, maar hou er wel rekening mee dat het uitpakken van sommige traktaties veel tijd vergt en deel ook geen lollies of winegums uit, de lollies zijn sowieso link als ze er mee gaan lopen en de winegums, nou ja dat spreek bijna voor zich zelf, kleinde kinderen kauwen nog niet goed en het gevolg is dat ze zich hier erg in kunnen verslikken….

    succes Debbie

  • annemieke

    ik ben ook erg enthousiast … graag doormailen naar miekiema@tiscali.nl

  • samira

    hallo,

    wat een leuk idee met die clown.

    ik zou het super vinden als je die naar me door zou kunnen mailen.

    ik hoop iets van je te horen.

    Alvast bedankt.

    Groetjes, samira