knutselen voor meiden

  • Mira

    Wie kan mij helpen met leuke ideen om te knutselen met meiden van 12 -15 jaar. Ik ben leidster van een meidengroep van +/- 15 meiden en raak een beetje door mijn ideen heen. We hebben al veel op knutsel gebied gedaan.Zoals kerstkaarten maken, koppen van papiermache, dakpannen beschilderen, en kleien met brooddeeg.ect

    Maar nieuwe ideen zijn van harte welkom.Dus kom maar op.

  • Fransje

    Babyspeelgoed maken van stof: kubus met belletje erin, antroposofisch poppetje, boekje van stof, slabbetjes appliceren, er is altijd wel iemand voor wie ze dit kunnen maken.

    Wat ook leuk is is vogelverschrikkertjes maken van ong. 20 a 30 cm hoog, met kleine pompoentjes, jute, stro, ijzerdraad, ouwe lapjes stof etc etc.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Groetjes ! fransje! (lijkt me leuk zo'n clubje)

  • Fransje

    Nog meer ideetjes: gipstegels maken en beschilderen, of van gips van die “Italiaanse” maskers, beschilderen met acrylverf en zilver en goud, beplakken met veertjes.

    Of armbandjes knopen (katoen), oorbellen maken van kraaltjes.

    Groetjes Fransje

  • Lieke

    Dag .

    Er zijn zo veel leuke dingen te maken.

    Wat dacht je van maskers van gips?

    Wel eerst het gezicht in vetten ,met kleine strookjes gipsverband het gezicht bedekken .

    De neus gaten laat je even vrij die doe je na die tijd.

    Dan kun je met Fimo klei of iets wat er op lijkt ,brooddeeg,papiermache, leuke oorbellen of kettingen maken .

    Als je een paar gewoon glazen flessen hebt van doorzichtig glas kun je met glasverf

    mooie docoraties maken .

    Wat dacht je van riemen knopen ,zo breed je maar wilt.

    Je kunt leuke gips tegels maken .

    Je maakt een mal van karton die druk je in een glad gerolde plak klei.

    Daar giet je de gips in ,even wachten en dan leg je er kleine steentjes in of gekleurd glas.

    Je kunt van afval blik van bonen of zo tuin lantarentjes maken ,gat in de bodem ,stok in de bodem gaatjes in de wand ,en een likje verf ,klaar is kees.

    wat dacht je er van om zelf een dagboek temaken ,nou ja ik bedoel maar er is zo veel te doen echt leuk hoor .

    Er borreld zo weer van alles boven.

    Hopelijk heb je er iets aan . Groeten Lieke

  • Sylvie

    Ik heb, denk ik, nog wel een leuk idee. Echt iets voor meiden…

    Neem je naaimachine en wat (oude) lappen mee en ga rokjes met die meiden naaien. Heupwijdte opmeten (iets ruimer nemen), lengte bepalen, omslag in de taille naaien, elestiek erdoor, zoom erin en voila, klaar… (en errug leuk).

    Stofjes kun je op de (lapjes)markt kopen, aanbiedingen in stoffenwinkels of misschien hebben tantes, moeders, oma's nog wel een lapje liggen.

    Een patroontje voor een hesje is vast ook wel ergens te vinden…. gelijk een bijpassend hesje erbij maken. Je kunt dan de schouder en zijnaden naaien en afwerken met lock of zigzag en dan de rest met festonsteek (zoals je nu veel ziet) met grove wol omnaaien. Ook errug leuk…..

    Hier kun je weer verder mee want je kunt er knopen, kralen, applicaties op naaien, met ander garen (b.v. wit op spijker/donderblauw) doorstikken, bleken (spijkerstof zoals je nu ook veel ziet), kleuren…

    Als ik het dan over het kleuren heb, weer een ander idee, batiken. Stof of b.v. t-shirt bewerken met kaarstvet. Evt. knopen erin leggen, draad erom heen wikkelen en in de emmer verven, even kijken op de Dylan verftinnetjes (verkrijgbaar bij drogist). Kaarsvet er later uitstrijken met keukenpapier ertussen (neemt kaarsvet op).

    Succes! Enne, laat nog eens weten wat je allemaal nog gedaan hebt!

    Mira schreef:

    >

    > Wie kan mij helpen met leuke ideen om te knutselen met meiden

    > van 12 -15 jaar. Ik ben leidster van een meidengroep van +/-

    > 15 meiden en raak een beetje door mijn ideen heen. We hebben

    > al veel op knutsel gebied gedaan.Zoals kerstkaarten maken,

    > koppen van papiermache, dakpannen beschilderen, en kleien met

    > brooddeeg.ect

    > Maar nieuwe ideen zijn van harte welkom.Dus kom maar op.

  • Demi

    je kunt ook een lippenstift maken ofzoo

    is ook heel leukk maar je kunt ook make-up maken

    mascara is ook leuk

  • Demike

    ik wil graag een eer iets leuks maken niet kleuren maar iets speciaals maken weten jullie wat????? meel me!

    X(

  • Nina

    Halloo meiden !!

    Heb je echt nodigg !!

    Morgen is mijn vriendin jarig en ik zou iets voor haar knutselen had ik beloofd in ieder geval ik zal haar iets geven

    Maar nu weet ik niet wat ?! Eerst wou ik een Red bull blikje knutselen omdat ze daar dol op is.

    Maar ik bakte er niks van Ze heeft een blauwe kamer en houd van leuke meisjess dingen en lol trappen met haar vriendje

    En haar vriendinnen en She Love snoep !! maar ik kan niet meer naar de winkel !

    Wat moet ik maken ?!! :S:S

    Helpp !!

    Gr. Ninaatjee !!

  • Mellisa

    Hooi

    Ik wil een dagboek maken niet op internet maar gewoon waar je iets in kan schrijven (met de hand)

    Kunnen jullie helpen ?

  • 'Hellen

    hallo, ik weet het perfecte idee voor jou.

    je gaat een portomoneetje maken van een melkpak.

    typ het maar eens in op google.nl

    suc6

    hellen,

    p.s. daar kan je evtueel nog geld in doen.